Olavxxx Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe enten: Gainward 6800GT Golden Sample / 2400 Eller: Asus V9999 Gamer Edition Er det samme HW på de to kortene?? Har litt vansker med å finne gode specs og benchmarks på de to vs. hverandre. Er det slik at de to har samme minne som Ultra kort? 1.6ns? kan de clockes til ultra specs og unlocke de siste pipelines? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Update: Jeg fant ut at et vanlig 6800GT kort er raskere og at V9999 bare er et overclocket 6800 kort. Tror jeg går for vanlig 6800GT og evnt monterer vannkjøling, istedenfor å kjøpe Gainward sitt golden sample med jetfly vifte. edit: *gni seg i hendene* skal bli spennende dette håper kortet får plass i min soltek q-bic :-) Endret 11. mai 2005 av DaButcher Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ps! golden sampel kortene klokker vedig god jeg har kjøpt dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302264&cks=PRL og er veldig fornøyd klokker lett 461/1300 og sikkrt mer også. ulempen er at det støyer en del, men jeg har bestilt ny kjøling Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 ps! golden sampel kortene klokker vedig god jeg har kjøpt dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302264&cks=PRL og er veldig fornøyd klokker lett 461/1300 og sikkrt mer også. ulempen er at det støyer en del, men jeg har bestilt ny kjøling Hei, Ja, jeg har en barebone skjønner du.. Så jeg har begrenset plass, samt jeg vil ikke ha sjenerende støy. Endte opp med å kjøpe et vanlig MSI GT kort, som ovenfor. Jeg så en del tester og så at GT kortet faktisk var raskere enn golden sample (ikke goes like hell versjonen). dvs. golden sample goes like hell, er en versjon med 1.6ns ram. vanlig golden-sample er vanlig 6800 kort, mens goes like hell tilsvarer vel ultra-kort. vanlige golden sample og asus v9999 gamer edition har begge bare 12 pipelines, mot gt sine 16. Jeg vet man kan unlocke på noen av kortene, men når prisen var identisk, var det et enkelt valg. Jeg gikk for det kortet som var best i forhold til pris/ytelse, samt med tanke på plass i kabinettet og støy. kunne tenkt meg å moddet barebonen min om til vannkjøling, men jeg synest det er litt skummelt å ha intern tank?? jeg har et slikt kit som passer i 5.25" med cpu block og slanger, men må i så tilfelle slakte kit'et og montere en annen tank, som jeg kan stole mer på. samt da kan jeg samtidig evnt. montere med gpu-kjøler.. tror dog jeg venter til kortet har blitt "avleggs", slik at det ikke gjør noe om jeg ødelegger garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå