jh_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Heisann, jeg leverer inn mobilregningen til jobben hver måned, der jeg får dekt alt som ringes mellom 8-16 på hverdager. Istedenfor å sitte å tusje over alt jeg har ringt på en spesifisert regning så har jeg tenkt til å markere det i excel, og lage en makro som automatisk regner ut summen i de feltene jeg har markert. Her er et bilde som viser hvordan excel dokumentet vil se ut Jeg vil altså at summen som er markert med gult i det høyre feltet skal samles til en totalsum nederst i dokumentet. Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei her? Her er excel-dokumentet det gjelder. Endret 11. mai 2005 av jh_ Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvis du sørger for at kolonnen med klokkslett (B) har formatet TIME, kan du bare loope igjennom radene og sjekke klokkeslettet i hver celle i kolonne B med en enkel if-konstruksjon og addere summene i kolonne G. Når det gjelder hverdag/helg er det mer komplisert. Du kan enten velge et TIME/DATE-format sim inneholder dagindikatorer, ma,ti,on osv og sjekke på det, eller bruke en mer avansert kalenderfunskjon. Jeg ville ha testet det første. Mine kjappe tanker. Er ikke spesielt flink i VBA. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Hvis du sørger for at kolonnen med klokkslett (B) har formatet TIME, kan du bare loope igjennom radene og sjekke klokkeslettet i hver celle i kolonne B med en enkel if-konstruksjon og addere summene i kolonne G. Når det gjelder hverdag/helg er det mer komplisert. Du kan enten velge et TIME/DATE-format sim inneholder dagindikatorer, ma,ti,on osv og sjekke på det, eller bruke en mer avansert kalenderfunskjon. Jeg ville ha testet det første. Mine kjappe tanker. Er ikke spesielt flink i VBA. oisann, ser jeg har skrevet feil her Det er det høyre feltet som skal samles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå