Gå til innhold

hjelp til kjøp av høytalere

Anbefalte innlegg

har kikka litt rund på hifiklubben en stund nå og har kansje funnet det jeg er på kikk etter men vil gjerne har andres menninger før jeg eventuelt gjør noe.

Jeg har en Yamaha RX 450 Reciver som jeg trenger høytalere til. som sagt søkte jeg litt rundt på hifiklubben og fant disse som jeg likte muligens jeg tar dem en klasse midre: B&W DM604 S3

hvis du har alternativer til meg er jeg takknamilig for det men jeg er ikke noe serlig villig til og gå noe serlig høyere opp i pris en DM604

takk for alle forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B&W DM604 S3 krever veldig mye effekt for å i det hele tatt våkne til liv, noe din reciever ikke har i bøtter og spann. Ville heller sett på en høyttaler som er lettere å drive i samme prissegment. Klipsch sin RF serie er lett å drive, og er kanskje noe å vurdere?

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Du kan jo fundere litt på DynaBel S23, enten i kit som du lett skrur sammen selv eller du kan få den ferdig. Test finner du her.

Tror du må vesentlig opp i pris for å finne noe som matcher disse lydmessig.

Vil tro at de er hakket over B&W høyttalerne sånt sett, i tillegg er de nok noe mer lettdrevne.

Lenke til kommentar

er det denne du har ??

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34789

5X85W ??? neppe , men nokk om det .

høyttaler til denne skal bli ;)

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4726

4 sånne ( regner med du vil ha surround)

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ler.htm?id=5143

og en slik til center

tror dette skulle være ok til din forsterker , suplemeres med activ sub for trykk

Lenke til kommentar
Sjekk ut Klipsch Synergy surroundpakken på denne siden. De vil nok reciveren din klare å drive på en brukbar måte. De B&W høyttalerne du har sett på kan du desverre bare glemme.Reciveren din er ALT for svak til å drive de.

du er klarover at synergy serien ikke lengere produseres , og at sidene til purebeat er utdaterte, det settet kan ikke lengre skaffes

kan ikke heller skjønne at du vil brukt den lille ampen på det settet, jeg vurdere en h/k 330 til samme settet og det er mange som mener at den er for liten .

Lenke til kommentar
du er klarover at synergy serien ikke lengere produseres , og at sidene til purebeat er utdaterte, det settet kan ikke lengre skaffes

kan ikke heller skjønne at du vil brukt den lille ampen på det settet, jeg vurdere en h/k 330 til samme settet og det er mange som mener at den er for liten .

Så lettdrevne som Klipsch er,så skulle det ikke være noe problemer å drive de små klipschene der.Selvfølgelig hadde det vært bedre med en litt kraftigere reciver.

H/K AVR 330 er hvertfall ikke for liten.

Lyd&Bilde testet AVR 330 sammen med JBL E-90,E-20 og EC-35, H/K'en drev de uten noe som helst problemer.

At H/K'en da er for liten til å drive de små Klipschene er bare tøv.

Trådstarter kan da heller ta en titt på:

KLIPSCH HJEMMEKINO-HØYTTALERPAKKE

Bestående av:

RF-10 - fronthøyttaler

RC-10 - center høyttaler

RS-10 - surround høyttaler

Veil. pris kr: 11.785,-

NÅ KUN kr: 8.995,-

Denne pakken selger blant annet OHC.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Så lettdrevne som Klipsch er,så skulle det ikke være noe problemer å drive de små klipschene der.Selvfølgelig hadde det vært bedre med en litt kraftigere reciver.

H/K AVR 330 er hvertfall ikke for liten.

Lyd&Bilde testet AVR 330 sammen med JBL E-90,E-20 og EC-35, H/K'en drev de uten noe som helst problemer.

At H/K'en da er for liten til å drive de små Klipschene er bare tøv.

Trådstarter kan da heller ta en titt på:

KLIPSCH HJEMMEKINO-HØYTTALERPAKKE

Bestående av:

RF-10 - fronthøyttaler

RC-10 - center høyttaler

RS-10 - surround høyttaler

Veil. pris kr: 11.785,-

NÅ KUN kr: 8.995,-

Denne pakken selger blant annet OHC.

det er en god pakke , men den mangler en sub . så pluss på 2-3k for en 10" av samme serie ;)

er nå fortsatt litt skepsiske til ampen , men kan jo bruke den fåreløpig , og kanske oppdatere senere hvist det føles for svakt

Lenke til kommentar

Så fremt du ikke har en hørselsskade fra feks skytebane. Så er ikke B&W noe å satse på..

Jeg ville satset på noen brukte Dynabel Euforia.. Det er IKKE noen fjortisshøytalere, men ligger entustiastklassen (Hi-End)

Men Euforiane er nok litt for gode til forsterkern din. Så da må du evt oppgradere forsterkeren. Electrocompaniet ECi4 er å anbefale..

Lenke til kommentar
Så fremt du ikke har en hørselsskade fra feks skytebane. Så er ikke B&W noe å satse på..

Jeg ville satset på noen brukte Dynabel Euforia..  Det er IKKE noen fjortisshøytalere, men ligger entustiastklassen (Hi-End)

Men Euforiane er nok litt for gode til forsterkern din. Så da må du evt oppgradere forsterkeren. Electrocompaniet ECi4 er å anbefale..

Tror neppe det er slike anbefalinger trådstarter er ute etter.

Euforia koster 33500 kr nye (ferdig bygd) og ECI-4 koster ca 20000 kr ny.

Brukt vil jeg annta at trådstarter må ut med 30000-35000 kr.

ECI-4 er også i svakeste laget for Euforia,så han måtte nok kjøpt en enda dyrere forsterker.

Edit:Synes forresten Eltek bør finne på noe nytt snart. Euforia begynner å dra på årene nå.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg ville satset på noen brukte Dynabel Euforia.. Det er IKKE noen fjortisshøytalere, men ligger entustiastklassen (Hi-End)

hva er galt med b&w ???

trodde dette var sikklige høytalere , synes ikke di er no fine da :D

Lenke til kommentar

Ville nok heller satsa på DynaBel S23 over både Klipsch og B&W fortsatt jeg da.

Suppleres det med S12 og/eller C11 rundt baut til surroundbruk vil det være et meget potent anlegg.

Sub kan en alltids investere i i etterkant og også der tror jeg at en finner mye snadder på semi DIY siden som slår det meste en får ferdig i butikk.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Ville nok heller satsa på DynaBel S23 over både Klipsch og B&W fortsatt jeg da.

Suppleres det med S12 og/eller C11 rundt baut til surroundbruk vil det være et meget potent anlegg.

Sub kan en alltids investere i i etterkant og også der tror jeg at en finner mye snadder på semi DIY siden som slår det meste en får ferdig i butikk.

det skal jeg si meg enig i , abret er jo at man må bygge selv eller få noen til og gjøre dette

http://www.lyd-interior.no/index.php bygger alt at lyd intreør , vet ikke noe om priser , men for di som ikke kan bygge er det jo greit (sånne som meg )

Lenke til kommentar
det skal jeg si meg enig i , abret er jo at man må bygge selv eller få noen til og gjøre dette

Ikke nødvendigvis, de leveres også ferdigbygd. Og det billigere enn B&W'ene. Men det er jo bare litt avansert Lego da. Litt skruing og lodding og kobling og vips: fiks ferdig høyttaler :w00t:

Null problem om en ikke er blind eller mangler armer...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jeg ville satset på noen brukte Dynabel Euforia..  Det er IKKE noen fjortisshøytalere, men ligger entustiastklassen (Hi-End)

Tror neppe det er slike anbefalinger trådstarter er ute etter.

Euforia koster 33500 kr nye (ferdig bygd) og ECI-4 koster ca 20000 kr ny.

Brukt vil jeg annta at trådstarter må ut med 30000-35000 kr.

ECI-4 er også i svakeste laget for Euforia,så han måtte nok kjøpt en enda dyrere forsterker.

Edit:Synes forresten Eltek bør finne på noe nytt snart. Euforia begynner å dra på årene nå.

Nå nevte jeg brukte Euforia da..

Med litt flaks, så få du kjøpt et par Euforia til 10-14000,-

ECi4 er ikke for svak til Euforian.

Jeg har ECi4 og Euforia. Og er stor fornøyd, men tviler på at en fjortiss ville vært fornøyd med lyden.. Ville vel ha savna litt bass, selv om jeg syns det er for mye på det lille rommet mitt.

ECi4 har foresten gått ut av produksjon, og blir erstattet med ECi5. Som virker å være samme forsterkeren, bare med den nye toveis fjernkontrollen

Hvorfor finne opp noe nytt, når noe er bra ?? Jeg syns Euforian spiller mye klarere og detaljert enn Dali Ephonia til ca 50k. Bedre å bytte ut de høytalerne som ikke er så bra..

BTW : På demorommet på Eltek så står det par prototyper av noen høytalere. De høres ut til å bli veldig bra. Spurte på prisen, den ville være ca 10k..

Så Eltek driver nok å funderer på noe nytt..

Lenke til kommentar

hva er galt med b&w ???

trodde dette var sikklige høytalere , synes ikke di er no fine da :D

B&W har altfor skarp diskant, som er for slitsomt å høre på i lengden...

Lenke til kommentar

@fjaeran: Har hatt B&W i flere år, på flere ulike amper og kjenner meg ikke igjen i problemet. Er det noen spesielle modeller du har hørt, eller uttaler du deg bare på generelt grunnlag? Hadde vært morsomt å høre, siden du som regel kommer med den påstanden hver gang b&w nevnes i en tråd.

Lenke til kommentar
@fjaeran: Har hatt B&W i flere år, på flere ulike amper og kjenner meg ikke igjen i problemet. Er det noen spesielle modeller du har hørt, eller uttaler du deg bare på generelt grunnlag? Hadde vært morsomt å høre, siden du som regel kommer med den påstanden hver gang b&w nevnes i en tråd.

Men er det var 705 jeg hørte, hva slags forsterker som ble brukt husker jeg ikke..

Har også hørt andre klage over at B&W har skarp diskant.

BTW : så syns jeg også at Dynabel S33 og C22 har skarp diskant.

Men smaken er som baken, stor og delt..

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt AW100DMB og sammenlignet med andre forsterkere jeg har hatt,så synes jeg EC'en var direkte svak til å være en Dual Mono forsterker.

At ECI-4 er noe særlig sterkere enn AW100 DMB tror jeg ikke.

Derfor mener jeg at ECI-4 er for svak for Euforia.

At du ville fått bedre lyd med en større forsterker er jeg ikke i tvil om. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt AW100DMB og sammenlignet med andre forsterkere jeg har hatt,så synes jeg EC'en var direkte svak til å være en Dual Mono forsterker.

At ECI-4 er noe særlig sterkere enn AW100 DMB tror jeg ikke.

Derfor mener jeg at ECI-4 er for svak for Euforia.

At du ville fått bedre lyd med en større forsterker er jeg ikke i tvil om. :)

Tviler sterkt på at jeg vil få bedre lyd med et monster av en forsterker fra feks NAD.

Nå er det skjelden at jeg kjører forsterkeren min over halv styrke..

Jeg er glad i å høre musikk, så den øresusen jeg har, er nok...

Endret av fjaeran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...