skidd Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) vist dere vet noe tøft dere kan bruke magnesium til? kan dere skrive det under her... takker for alle seriøse svar:D trenger litt hjelp, jeg må levere prosjekt om magnesium i morgå.... Endret 11. mai 2005 av skidd Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvis jeg ikke husker helt feil er det vel det som antenner seg selv når man legger det i vann? Er ikke helt sikker, så hvis noen kan bekrefte om det er riktig eller feil ville det være flott. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvis jeg ikke husker helt feil er det vel det som antenner seg selv når man legger det i vann? Magnesium er svært lett antennelig, men selantenner ikke i vann. Det gjør derimot natrium og kalium. Siden magnesium brenner med et ekstremt hvitt og intenst lys, ble det i tidligere tider brukt som "blitz" ved fotografering. Man fylte magnesiumpulver i en skål, og tente på i det bildet skulle tas. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv å tenn på det og se selv. F.eks. en magnesiumstav. Bare pass på å ha fingrene litt unna, siden det blir varmt, og ikke stirr for lenge i det hvite lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå