Gå til innhold

Enable speedstep i Mandriva 10.2

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at speedstep ikke støttes for visse Dothan prosessorer i denne utgaven. Har funnet en side hvor noen legger frem en alternativ løsning, men som den newbien jeg er så aner jeg ikke hvor jeg skal legge til koden som fikser problemet..

The kernel module speedstep-centrino does not support Dothan processors. This is native cpufreq driver for Centrino based systems. Despite of this there is support via generic acpi-cpufreq module. Using acpi-cpufreq instead of speedstep-centrino caused higher power consumption.

At this time there is still no support for Dothan in the main linux tree but there is an unofficial patch which adds support for these processors: http://localhost.ruhr.de/~stefan/acerTM292...-dothan-3.patch

Also this problem is discussed in bugzilla: bug_small.png Bug #10988 bug_small.png Bug #14950

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. vifta mi blåser som bare p*. Har en G556E med Dothan 1,7 prosessor.. Noen tips om hva jeg skal gjøre da? Eller forklare meg hvordan du "installerte" patchen slik at jeg kan teste det på min..? Aner som sagt ikke hvor jeg skal "legge" den..

Endret av jvestby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...