Sourze Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, trenger å rydde opp i registeret, er det noen som kan anbefale et bra gratisprogram? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan prøve trial-versjonen av TuneUp Utilities! Google it. Lenke til kommentar
clario Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bruker selv fullversjonen av Jv16 Power Tools, er svert fornøynd med det. Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv RegSupreme, de har en 30 dagers gratis demo iallefall. funket greit for meg RegSupreme Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bruker RegCleaner (samma produsent som RegSupreme tror jeg), det funker ganske greit.. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) RegSupreme er den beste, syns jeg i alle fall! Det er en av de programmene som finner flest feil. Når det gjelder gratis program kan jeg anbefale CCleaner eller Clean & Tidy Endret 11. mai 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bruker CCleaner og RegCleaner. Funker fint som bare det! Shonah Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Jeg tenkte jeg kunne lage en uoffesiell test av hvor mange feil/unødvendige oppføringer de registy-programmene, jeg har installert nå, finner. Jeg utførte testen på følgende måte: Først så rotet jeg det litt til bla. ved å avinstallere noen programmer. Dette for å være sikker på at det ble en del oppføringer med feil o.l. Så åpnet jeg alle programmene som du ser i listen under slik at alle var åpnet før jeg begynte å scanne. Jeg åpnet alle sammen for å forhindre at det kanskje ble reister-verdier når jeg åpnet de. Bra å være på den sikkre siden. Her er resultatene: Regsupreme: 396 AusLogics BoostSpeed: 183 Ace Utilities: 133 TweakNow PowerPack 2005: 52 Ccleaner: 50 Advanced Uninstaller PRO: 43 PC Surgeon: 12 Spinel Clean & Tidy: 11 Advanced System Optimizer: 10 Som dere ser er RegSupreme klart best, og med AusLogics BoostSpeed litt bak. Programmene finner som oftest litt forskjellige ting hver, av og til finnner visse program mer enn andre og omvendt. Men det er RegSupreme som jeg syns er best. Håper dette kan komme til nytte. EDIT; fikset noen småting Endret 11. mai 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvordan vet man at programmene ikke fjerne noe som ikke burde ha vært fjernet? Eller er det ikke noen risiko for det? Litt redd for at oppryddingsprogrammene skal fjerne noe som de ikke burde... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvordan vet man at programmene ikke fjerne noe som ikke burde ha vært fjernet? Eller er det ikke noen risiko for det? Litt redd for at oppryddingsprogrammene skal fjerne noe som de ikke burde... Nja, det kan jo hende at de fjerner ting som man egentlig burde ha. I såfall tror jeg det sjelden blir veldig store konsekvenser ut av det. Men jeg stoler på RegSupreme! Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har brukt Regseeker en stund. Den finner i hvert fall mye, og er enkel og bruke. Gratis er den også. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Da jeg scannet og slettet feil i registeret med RegSupreme, tok jeg samtidig en backup av slik det var før jeg slettet. Så nå tok jeg og gjennopprettet den og scannet med RegSupreme igjen og fant 329 feil. Så scannet jeg med RegSeeker og den fant 188 feil. Ikke verst egentlig Lenke til kommentar
whom Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 JV16 synes jeg finner enda mer enn RegSupreme og du kan automatisere det veldig bra. Jeg har f.eks satt det opp slik at hver gang jeg trykker på programmet så kjøres alle de forksjelle rengjøringsmetodene uten å spør om bekreftelse... Du kan også schedule programmet opp til å kjøre og slette til alle tider på døgnet Men dette koster litt mer. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Jeg har tilgode å oppleve ustabilitet etter rens med RegCleaner/JV16. Det er nok litt derfor jeg bruker det. Et dårlig register-rens-program gir mye større konsekvenser enn en dårlig musikkavspiller. Nest etter påliteligheten verdsetter jeg alle de små litt nerdete funksjonene en får (jv16) i tillegg Endret 11. mai 2005 av zjulik Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 SÅ jeg bør teste jv16? Har ikke prøvd det før nemlig. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 RegSupreme er sikkert nok for deg. JV16 er, for å si det enkelt, RegSupreme pluss en del annet som du kanskje ikke trenger. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Men CCleaner er jo et program som også sletter Temp filer og alle slags unødvendige crap filer. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ccleaner er også veldig bra, det er det programmet som finnes flest mb med søppel på pc'en min Det er ikke uten grunn at det heter Crap Cleaner (Ccleaner) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Crap Cleaner er konge til søppeltømming. Men til registerrens er det forholdsvis middelmådig. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg bruker CCleaner til "Versting" jobben siden det er raskt og effektivt. Da er nærmest alle problemer borte bortsett fra i registeret. Jeg kjører da Registry Mechanic (ikke med i testen til _Adler_? Få det med ) Dette pleier å gjøre susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå