Gå til innhold

Hvordan slette filer som har for langt filnavn/sti

Anbefalte innlegg

Jeg har to filer som jeg har klart å lagre på maskinen en gang i tiden. Disse ligger på en harddisk jeg nettopp plugget inn i en ny maskin. Alt funker fint utenom at jeg ikke får slettet disse to filene.

Jeg får melding om at jeg ikke får tilgang til filen(e). (låst, etc)

Den ene filen er et bookmark som har et usannsynelig langt filnavn og den andre er en ppt-fil som også har et langt filnavn. Begge ligger i en lang sti på foldere.

Jeg kommer heller ikke "inn" i filnavnet for å endre det til noe kortere, ei heller får jeg flytte de eller slette de. Jeg ønsker å få disse slettet, kan noen hjelpe meg?

Jeg kjører WinXP SP2 og det er en helt "fersk" installasjon.

Håper noen har noen tips, da hadde jeg satt pris på en fremgangsmåte hvis noen har en. på forhånd takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang jeg hadde samme problem, begynte jeg fra toppen og endret mappenavn nedover i hierarkiet slik at hver mappe fikk et kort navn - to tegn f eks.

Hei!

Det har jeg vurdert, men hovedproblemet er at stien ikke er så fryktelig lang men filnavnet er veeeldig langt..

Hvordan kommer jeg meg inn i kommandolinje på XP (gode gamle dos?)?

Da kan jeg vel jobbe meg innover og få slettet den der vel?

Jeg husker ikke hva det er jeg trykker for å få opp kommandolinjen under oppstart av Xp eller er den totalt fjernet?

Anyone?

Lenke til kommentar
Valget er vel bare Start / Run / cmd

Mulig du må avslutte explorer.exe i Task Manager etter å ha startet cmd - hvis du ikke får slettet fandenskapet ;)

Det har jeg prøvd, men jeg mener den ikke ville slette den da heller. Tenkte på tilgang til "gode gamle dos" før Xp laster?

Hva er det man trykker for å få tilgang til "safe mode" osv? Husker du det?

Lenke til kommentar
reboot maskinen, høyreklikk filen og velg "endre filnavn", skriv inn hva du vil og slett selve filen etterpå.

Det har jeg prøvd. Det beskrev jeg øverst. Man kommer ikke inn i filnavnet med F2, men jeg skal prøve med høyreklikk uten at jeg tror det går.

Lenke til kommentar

hadde ett liknende problem med noen .ISO filer som ikke vil gjøre noe som helst, løsningen var da å reboote og endre filnavnet med en gang(ikke prøv å slett dem eller noenting før du har endret navnet)

Lenke til kommentar
hadde ett liknende problem med noen .ISO filer som ikke vil gjøre noe som helst, løsningen var da å reboote og endre filnavnet med en gang(ikke prøv å slett dem eller noenting før du har endret navnet)

Okei, skjønner. Det kan godt tenkes at jeg ikke har prøvd akkurat den varianten. Skal forsøke når jeg kommer hjem.

Hadde vært snadder om det funket. De gjør jo meg ingenting akkurat, men de sperrer jo en flytting av en hel mappestruktur så det hadde vært greit å få dem bort :thumbup:

Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Hei,

Har samme problem. Får ikke slettet noen gamle filer som ligger underst i en mappe struktur. Får heller ikke endret navn eller annet ved å høyreklikke. Kjører WIN8.

Alle tips mottas med stor takk!

Hvor mange bokstaver er hele stien: mappenavnet + filnavnet?

Er du sikker på at du tilgang til filene? Kanskje du må ha administratorrettigheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...