_MrMilo_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har skjermkortet noe innvirkning på hvor bra det vil se ut på en LCD-skjerm til vanlig kontorbruk? Jeg prøver nå den 3. LCD-skjermen, men synes kvaliteten blir den samme som de tidligere skjermene jeg har prøvd. Prøver nå en Philips 190X5, som visstnok(?) skal være bra. Skjermkortet er en Intel 82845G/GL/GE/PE/GV. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bruker du analog 15 pin vga-kontakt eller DVI? Om du bruker den analoge, så har nok D/A konvertern på skjermkortet litt å si for kvaliteten på bildet. Ved DVI vil jeg tro det er fullstendig likegyldig. Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ja, jeg bruker vga-kontakten. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Forskjellen mellom VGA og DVI er i ein del tilfeller himmel og hav i forskjell. Det er nok mulig å stille dei fleste skjermene inn til ein ok bildegjengivelse, men det kjem litt ann på skjermen. Ved vga er det nok best å stille inn på RGB viss skjermen støtter dette. Samt at autoinnstillinga er blitt brukt først. På VGA er fargene ofte blurry og bildet er generelt uskaprt. Mens same skjerm på DVI er krystallklar og skap (finnes jo ein del untak også) JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå