zacka Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har endel Toshiba Portégé 3440CT på jobben som skulle hatt Win98Se Norsk installert. De har verken CD eller FDD. Jeg har tidligere softet lignende maskiner vi a RIS-server, men den støtter kun NT-baserte operativsystemer. Finnes det en bootdisk-sak som gjør at jeg kan få tilgang til installasjonsfilene via nettverk for så å kopiere dem via nettverket over på klientene? Evt. finnes det noe verktøy for å gjøre det? Jeg vil nødig skru ut harddiskene på alle Portégé'ene for å softe dem i en annen maskin. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Så den eneste bootmuligheten maskinene har, er harddisk? Hvis ja, og maskinene har OS, så hadde jeg opprettet en ørliten DOS-partisjon med Partition Magic og lagt inn DOS med nettverksstøtte. Du finner kilder her. Hvis maskinene ikke har OS, så tror jeg nok du har skissert den aktuelle løsningen selv. Eller muligens anskaffe en diskettstasjon eller CD-ROM for maskinen. Du trenger jo bare en. Det finnes ofte rimlige slike på de norske og utenlandske nettauksjonene. Du sparer fort inn tiden på å skru ut og inn harddisker. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Takk for svar. Jeg fant en USB diskettstasjon. Den fungerer fint i DOS, så da kan jeg kanskje klare meg bedre? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kanskje, hvis maskinen kan boote via USB. Poenget er at du må kunne boote et media med OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå