el-asso Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen som kan anbefale ett hotell på Manhattan? Det bør ligge nogenlunde sentralt, ikke lenger opp enn 49. th street, ikke veldig dyrt, men heller ikke av simpleste slaget. Finne hoteller på nettet kan jeg selv, så jeg vil gjerne høre fra noen som selv har noe de kan anbefale eller har hørt noe via andre. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) kelkoo.no Sist jeg sjekka (igår), så gav ikke kelkoo.no personlige erfaringer, noe som var hele poenget med posten til trådstarter. Som han selv sa, hoteller på nett kan man finne selv, det er erfaringene man jakter på. Endret 11. mai 2005 av Marvil Lenke til kommentar
knutby Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Og ta et hotell som ligger lengere nord skader jo heller ikke, det er jo kjempe billigt å kjøre tog der. Jeg bodde selv 40min nord i en forstad som heter Tarrytown. Der gikk det tog hver time inn til manhatten. Tror det kostet ca. 10$ tur\retur. Og prisene på et hotell er nok MYE billigere der. Toget stopper på Grand central og da er du midt i galskapen Lykke til! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 De gangene jeg har vaert der har jeg bodd paa Amerisuites i New Jersey. Rommet kosta ikke all verden, rundt 150/natta fra fredag-soendag. Ulempen med dette hotellet er at det ligger litt langt unna transport, men rett ved highwayen. Veldig aktuelt om du skal leie bil (som du sikkert ikke skal). Den andre gangen bodde jeg paa Pan American hotel i Elherst, Queens. Det ligger 4 blocks unna metro (koster $24 for 7 dagers metro-kort), og selve turen tar ikke mer enn 20 minutter inn til Times Square. Rommet var billig: ~$110/ukedag, $150/helg, og rommet var veldig fint. Hotellet har ogsaa transport til/fra JFK og LaGuardia. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 De gangene jeg har vaert der har jeg bodd paa Amerisuites i New Jersey. Rommet kosta ikke all verden, rundt 150/natta fra fredag-soendag. Ulempen med dette hotellet er at det ligger litt langt unna transport, men rett ved highwayen. Veldig aktuelt om du skal leie bil (som du sikkert ikke skal).Den andre gangen bodde jeg paa Pan American hotel i Elherst, Queens. Det ligger 4 blocks unna metro (koster $24 for 7 dagers metro-kort), og selve turen tar ikke mer enn 20 minutter inn til Times Square. Rommet var billig: ~$110/ukedag, $150/helg, og rommet var veldig fint. Hotellet har ogsaa transport til/fra JFK og LaGuardia. Takk for svar Skal leie bil ja, men leverer denne før turen går inn til NY. I følge gaupa (som har bodd i Brooklyn og New Jersey) er det liten vits med bil når en skal rundt inne på Manhattan. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ja husk å levere bilen først. Å kjøre i NY tror jeg blir et mareritt :S Skal aldri jeg gjøre iallefall.. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Nja, baade ja og nei. Kommer helt an paa naar og hvor. Har kjoert med bil rundt paa manhatten paa en loerdagsformiddag - og det var stappfult, men har kjoert rundt med en bil paa en onsdags formiddag og det var ingen der. Saa det varierer litt... En annen ting, vil bare anbefale aa la vaere aa leie hotell i omraadene Bronx, Brooklyn og deler av Queens (Jamaica, f.eks). Harlem eller generelt upper manhatten er ogsaa fraradt. Er ikke rasistisk eller noe, men det er mange fargede folk (svarte, koreanere eller mexicanere, alt ettersom) i disse delene. Endret 12. mai 2005 av HeavenHell Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 En annen ting, vil bare anbefale aa la vaere aa leie hotell i omraadene Bronx, Brooklyn og deler av Queens (Jamaica, f.eks). Harlem eller generelt upper manhatten er ogsaa fraradt. Er ikke rasistisk eller noe, men det er mange fargede folk (svarte, koreanere eller mexicanere, alt ettersom) i disse delene. Svarte, koreanere og mexicanere er nok ikke grunnen til at det frarådes å leie hotellrom i endel bydeler i NY. Årsaken ligger nok heller i kriminaliteten som skyldes fattigdommen i disse områdene. Bodde selv syd på Manhattan da jeg var i The Big Apple for snart to år siden, og mener at når man først skal til New York bør man spandere på seg et hotellrom som ligger nogenlunde sentralt på Manhattan. Det er der det skjer! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Svarte, koreanere og mexicanere er nok ikke grunnen til at det frarådes å leie hotellrom i endel bydeler i NY. Årsaken ligger nok heller i kriminaliteten som skyldes fattigdommen i disse områdene. Bodde selv syd på Manhattan da jeg var i The Big Apple for snart to år siden, og mener at når man først skal til New York bør man spandere på seg et hotellrom som ligger nogenlunde sentralt på Manhattan. Det er der det skjer! Og det er disse folka som er nettopp det - fattig. Og det er ingen grunn til aa betale en god del mer for det samme er egentlig ganske dumt. New York er stort, men er veldig lett aa komme seg frem for det. Er ikke noedvendigvis dyrere aa bo paa manhatten, men en maa kompensere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå