Makky Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har siklet på et HIS X850XTPE en stund, men denne er jo helt umulig å få tak i, er ubekrefta overalt Grunnen til denne produsenten er pga ICEQ-kjølesystemet. 1. Er det noen andre ATI produsenter som har noe lignende kjøling som standard? (Liker ikke å fikle med kjølingen på nye kort til over 4500,-) 2. Og hvor mye bråker "standard" kjølinga til ATI? 3. Standard vifta på GF 6800U bråker en del har jeg hørt, stemmer dette?(Vil kortet overdøve 2 hd selv i 2d?) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 noen som kan svare på spm? Lenke til kommentar
jaden Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 De testet 6800 Ultra mot X800 XT for en stund tilbake her på hardware. Mener testpanelet da kom frem til at støyen var omtrent helt lik, med ett lite plus i boken i ATIs favør. Se om du finner testen i arkivet Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Men på standardkjølingen, blir viftehastigheten regulert automatisk etter varme? (Både 6800U og X850XT PE?) Vil gjerne vite "db" ved 2d hvis noen kan svare på det(skrive,surfe...) Endret 11. mai 2005 av Makky Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 His sitt x850xt pe har da samme kjøler som alle de andre produsentene? Har den ikke? Ihvertfall ettersom det jeg har sett på bilder. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 His sitt x850xt pe har da samme kjøler som alle de andre produsentene? Har den ikke? Ihvertfall ettersom det jeg har sett på bilder. Nope. HIS X850XT PE med ICEQ Vanlig X850XT Lenke til kommentar
Algool Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har et HIS X850XTPE, kjøpte den uten IceQ kjølingen, og da er kjøleløsningen referanse design som alle andre. Det er ganske lite støy i normal bruk, men suser endel under spilling, grunnet vifte som reguleres etter varme. Jeg tok likevel sjansen på å fikle med kjøleløsningen og byttet til Arctic Cooling ATI Silenser 5. Det vr ganske enkelt, og nå er all susing/bråk borte:) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 His sitt x850xt pe har da samme kjøler som alle de andre produsentene? Har den ikke? Ihvertfall ettersom det jeg har sett på bilder. De har to forskjellige "versjoner", den vanlige og ICEQ Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Har et HIS X850XTPE, kjøpte den uten IceQ kjølingen, og da er kjøleløsningen referanse design som alle andre. Det er ganske lite støy i normal bruk, men suser endel under spilling, grunnet vifte som reguleres etter varme. Jeg tok likevel sjansen på å fikle med kjøleløsningen og byttet til Arctic Cooling ATI Silenser 5. Det vr ganske enkelt, og nå er all susing/bråk borte:) Vet du noe om vifta på IceQ justerer seg opp fra "normal" i spilling, eller kjører den på lavt turtall "all the way"? Lenke til kommentar
Algool Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hmm, er ikke sikker. Men hvis den gjør det så hører jeg det hvertfall ikke, kjørte noen benchmarks nå uten høytalerne på og viftestøyen endret seg ikke i maskinen min. En mulighet er også at den aldri når trigger-temperaturen for økt hastighet, for tempen på GPU er veldig lav uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå