Gå til innhold

Har kjøpt; Canon MVX 330i, et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Det er en 4polig på kameraet ja, skal ha en polig da?

Forresten vet ikke hvorvidt det har noe å si, men i manualen står det med den DV-kabelen "IEEE 1394" på et bilde.

Må jeg forresten tenke på hvilket hovedkort jeg har osv. eller er alle firewirekortene i samme "slekt"?

Forresten for å gjør det enklest mulig kan dere ikke bare linke til den jeg burde kjøpe :innocent: .

Hva er egentlig spessielt med firewire i forhold til USB f.eks?

Takker for all hjelp jeg har fått her i alle fall, og en spessiell takk til Kenneth, som holdt ut i går kveld :D .

Husk at det er nå jeg lærer så jeg slipper spørre en annen gang, og kanskje kan hjelpe andre ;) . Må beklage at denne tråden har gått litt OffT også.

Uff og uff, jeg skulle virkelig ikke hatt en data så lite jeg kan om alt inni, jeg blir rent flau.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å forklare dette punkt for punkt, og besvare dine spørsmål.

Det er ikke nødvendigvis helt garantert at du skal ha en 4-6 pins firewire kabel. Kameraet ditt har 4 pins plugg, mens datamaskinen kan ha både fire og seks pins plugg. Hvis den på datamaskinen er lik den på kameraet, må du ha en 4-4 pin firewire kabel. Hvis den på datamaskinen er større enn den på kameraet, må du ha en 4-6 pins firewire kabel. Dette kan nemlig variere litt fra datamaskin til datamaskin, men på kameraet er det garantert fire pins plugg. Koster vel en 100-150 kroner for en slik kabel.

Firewire er mye raskere enn standard USB, mens USB 2 teoretisk sett er raskere enn Firewire. Teoretisk, fordi firewire er mer stabilt og av den grunn oppnår raskere hastighet. Firewire er uansett standarden for videooverføring, og det er dette alle videoredigeringsprogrammer støtter. Noen kamera har mulighet for videostream over USB 2, men vet ikke hvilke programmer som støtter dette. Konklusjon: Fortsett med standarden, som er Firewire. Og Firewire 400 er raskt nok. Firewire 800 er for enheter som krever raskere dataoverføring.

DV-kabel, Firewire, I-link og IEEE1394 er det samme. Mest kjent som Firewire.

Har du flere spørsmål, er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar

Ok, så er det jo helt idiotsikkert å kjøpe firewire da? :D

Tror at det meste er greit da, men det har altså inggenting å si hvilket hovedkort du har osv.

Hvis det ikke er det er det jo garantert idiotsikkert :innocent: !

Forresten, her om dagen en stund etter at jeg hadde prøvd nightmode,

kom det opp: -Autopower off, hvis jeg ikke husker feil, pep også og det kom opp et utropstegn, det gikk bort med at jeg trykket på noe, men kom tilbake litt etterpå. Sjekka håndboken, det sto hva masse andre beskjeder/advarsler mente, hvilke situasjoner de kom i osv, men ikke den :hmm: . Har ikke skjedd på tre dager nå, men syntes det var litt rart da.

Takk for all hjelp igjen!

Lenke til kommentar

Ok, jeg visste det med at noen hovedkort hadde det da, men ikke om man måtte tenke på hvilke hovedkort man hadde før man kjøpte firewire. Men da anser jeg dette for et idiotsikkert kjøp og kjøper det snarest mulig :D .

Skal ikke spørre om noe mer angående firewire nå :innocent:

for nå vet jeg alt jeg trenger.

Takk for både tålmodighet og hjelp :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...