Gå til innhold

K700i - amatørmessig inndeling av minne

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppdaget noe av det dummeste jeg har sett på lenge. Mulig at de fleste av dere vet det, men for meg kom det som et sjokk. Her har jeg kjøpt ny K700i til kona for at hun skulle få plass til flere meldinger uten å drive å slette, og så er det en idiotisk begrensning på ca. 100 SMS :mad:

Hvem kunne ane at en telefon med 41MB minne er så dumt konstruert.

Kr. 1700,- + mye tid rett i dass! :mad::mad::mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ikke kritiser minne på Siemens-mobiler. Det er jo et av de punktene de er mest overlegne på og har vært det siden de introduserte åpent flexibelt minne for noen år tilbake :grin:

'SMS-minnet' tror jeg er en annen minnebrikke for å få ting til å gå kjappere. SMS-arkiv er på fleksibelt minne.

Lenke til kommentar
Det finnes en løsning på behovet for å lagre mange sms for de som trenger det. Ved å lagre meldingene som maler får du plass til mange flere.

Saken er at på en mobil som K700i bør ikke dette være nødvendig.

Man bør kunne forvente et meldingsminne på ca. 500 - 1000 synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Er det ikke slik at de eneste telefonene som kan lagre smser utover et fleksibelt minne er s60telefoner?

Mener å ha hørt det.

vet ikke om det er flere.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at de eneste telefonene som kan lagre smser utover et fleksibelt minne er s60telefoner?

+ Siemens-mobiler fra 1999 og fremover...

(unntatt enkelte odm/oem-modeller som ST55 etc)

Rukla kommer nok etter etter hvert... som vanlig ;)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

+ Siemens-mobiler fra 1999 og fremover...

(unntatt enkelte odm/oem-modeller som ST55 etc)

Rukla kommer nok etter etter hvert... som vanlig ;)

Jeg har Siemens-telefon selv, og den løsningen er ikke så veldig mye bedre.

Kan bare lagre 100meldinger på internminne + 20 på simkortet.

Kan lagre i et telefonarkiv, men det er litt knotete å finne fram til osv...

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Vegard_:

Hvilken Siemens er det?

Molna:

Det du forklarer, er det det Vegard og forklarer? Isåfall synes ikke jeg det er godt nok, da jeg synes en innboks uten endringer eller annet mas skal kunne ta veldig mange meldinger.

Sorry, det burde jeg ha sagt.

Det er en Siemens CX70.

Veldig bra telefon ellers :w00t:

Lenke til kommentar

arehei: har du alle mailer du har mottatt de siste årene i innboksen i mail-programmet ditt? ;)

Nei, akkurat. Så arkiv er meget kjekt. Er vel også et spørsmål om hastighet. 100-vis av SMS i innboksen ville gjort mobilene for trege.

Lenke til kommentar

Uff, K700i ja.. For meg så virker det som om alle tror det er en utrolig god telefonen, men når man først prøver den ordentlig, er den ikke verdt pengene i det hele tatt. (Sånn er det forsåvidt med alle SE-telefoner.) Eller så er det bare meg som har utviklet et hat mot SE uten grunn? :hmm:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk syns 100 er nok, ofte det hender at jeg får 20 meldinger, dvs at jeg må svare oxo. Da er vi kommet opp i 40. Altså kan vi holde på i 2 og halv dag før man må begynne å slette.

Syns det er for dårlig!

Venter på at mobilprodusenter skal få fixet på det, og siemens har ikke klart det på en tilfredstillende måte spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...