wickedwow Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har en Pc som er 1 1/2 gammel. Her er spesifikasjonene: Intel celeron 2.8ghz 128kib cache Prossesor 768mb DDR 400mhz Minne 100gib 7200rpm harddisk Creative 5.1 Soundblaster live(et eller annet) Lydkort Jeg selger den også med 4.1 høytalere. Ja jeg vet at alle har 5.1, men disse høytalerene er veldig gode!, de er bedre enn de 5.1 som min kompis har. MSI, ATI Radeon 9800xt 128mb Skjermkort Det jeg lurte på var om hvor mye kunne jeg selge pc'en for? Og om jeg burde heller beholde pcen et år til før jeg kjøper nytt? Vær så snill å svar så fort som muligt. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 En liten oppgradering av prosessor/hovedkort er kanskje å foretrekke, ellers er det vel strengt tatt ikke nødvendig med noen oppgradering... cpu`n er nok en flaskehals vil jeg tro, men dette er litt synsing.. Aldri hatt celeron, kun lest om den og det jeg leste var ikke bra Og dessverre får du nok ikke så alt for meget for maskinen, kanskje rundt 2500,- Så poenget mitt er, behold pc`n, oppgrader cpu og hk... Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 oppgraderer du cpu'n så burde det sparke litt nytt liv i kassa de ja. celeron er en sinke cpu. en P4, 3.0 eller 3,2 kan du jo hive inn uten og måtte oppgradere hk. Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 En ting er at pc'n min er kjøpt fra butikk og det er veldig mye som er begrenset, som at jeg kan ikke klokke delene mine utenom skjermkortet. Skal jeg skifte ut cpu,hovedkort og harddisk for å fjerne dette problemet? Og hvordan er det muligt at den er bare vært 2500? et nytt 9800xt koster nesten det samme. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 drit i og oppgradere hovedkort, ny prosessor vil gi deg kraftig ytelsesforbedring. skjermkortet duger enda litt til og harddisken ser jeg ikke poenget med og oppgradere? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Jeg fant ingen plasser hvor dem selger 9800xt, foruten en plass hvor den koster 4k.. Kortet er vel ratet litt over 9800pro som går for rund 1k, så må man regne ca 40% fall i pris, kommer an på hvor gammelt og om det fremstår som nytt... Man klokker som regel i bios, så om du ikke finner en bios for hk som kan oc med så må nok et nytt hk til.. Men som sagt, cpu er nok alt som skal til for å få en god oppgradering på systemet... Billig og enkelt.. Endret 11. mai 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 billigt for deg men ikke for meg Me få se på det, Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 billigt for deg men ikke for meg Me få se på det, Skal se på det. Kanskje skal jeg kjøpe ny cpu. Jeg er bare irritert av pc'en min. Har lyst å få en ny!!!!!!! Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 billigere og bare kjøpe ny cpu iforhold til og kjøpe ny cpu, hk osv.. hvertfall billigere en og kjøpe ny pc. kjøp ny cpu og reinstaller windows så har du sågodt som en ny maskin. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Helt enig! Fyr i en ny CPU, evt kjøp en brukt P4C (dvs Northwood) 2.8 elns, og reinstaller Windows, så blir den maskinen god som ny. Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 kan faen meg ikke bare reinstallere windows faen pc'n min er butikk kjøpt den har sån stygt gjennom rettnings system, men jeg kan ikke sletta alt. Av og til er alle filene mine i programfiler ennå der. Jævla dritt pc, faen jeg må sikkert kjøpe en harddisk til. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Reinstallasjon av Windows hjelper som regel når PC-en oppleves treg, men har du gjenopprettingsprogram levert med PC-en kan dette slette alle filene dine. Sørg derfor for å ta kopi av det du trenger før du evt. gjenoppretter PC-en. Du kan bytte Celeron CPU'en din med denne: Pentium 4 2.8 GHz Selv om det er en ferdigbygd PC så er komponentene standardisert. Det vil si at du kan kjøpe en bedre CPU så fremt den passer fysisk i PC-en og hovedkortet støtter den. Hvilken PC er det du har? Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 kan faen meg ikke bare reinstallere windowsfaen pc'n min er butikk kjøpt den har sån stygt gjennom rettnings system, men jeg kan ikke sletta alt. Av og til er alle filene mine i programfiler ennå der. Jævla dritt pc, faen jeg må sikkert kjøpe en harddisk til. ikke for å være frekk, men høres ut som du sliter litt med brukerfeil. boot fra windows cd'n din, slett alle partisjoner du finner, (untatt den med dokumentene du vil ta vare på selvsagt) formater og reinstaller windows. sånn fabrikk gjennopprettningssystem er bare møkk synes nå jeg.. Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 hmm, compaq Presano s5200no Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 har ikke windows cd. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 HP/Compaq leverer ikke Windows CD med sine produkter beregnet på hjemmemarkedet, så du er prisgitt gjenopprettingen fra gjenopprettingspartisjonen. Jeg tror derimot du kan få en CD fra Microsoft hvis du tar kontakt med de. Lenke til kommentar
wickedwow Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 skal prøve å kontakte de, men skal jeg sei at jeg skal bruke cd'n for å fjenre alt i pc'n? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hvis de spør så si at PC-en ble levert uten CD og at du trenger den. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 HP/Compaq leverer ikke Windows CD med sine produkter beregnet på hjemmemarkedet, så du er prisgitt gjenopprettingen fra gjenopprettingspartisjonen. Jeg tror derimot du kan få en CD fra Microsoft hvis du tar kontakt med de. Evt last ned eller kopier en pirat-CD og bruk din egen kode istedet. All den tid du har en gyldig lisens må vel dette være helt lovlig, eller hva? Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 lovlig nei, men ser ikke så noe galt i det sånn etisk sett med tanke på at han allerede har en lovlig lisens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå