CosmoK Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Mmm, de sa vel at alle Bluecom kunder skulle få oppgradert linjen senest den 15 August, og det ser ut som det stemmer. Dette er bra, men jeg har fått samme hastighet som Wibla (vel, ganske nøyaktig 3mbit ned og 386kbps opp) etter oppgradering fra 2,2mbit/256kbps. Er egentlig ikke en altfor stor bagatell og tror ikke jeg ringer opp Bluecom og spør om det blir "litt" bedre i nærmeste fremtid, siden jeg fikk fiber-kabelen fra Lyse på akkurat den samme dagen! *Ekstase* Endret 18. august 2005 av CosmoK Lenke til kommentar
wilai Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 eg sendt mail til dei og bluecom sa: Hei, Vi beklager at du ikke har blitt oppgradert enda, men pga. uforutsette forsinkelser så forventer vi å ha oppgradert resterende kunder innen 20.september. Med vennlig hilsen, Ole Petter Hoem 1.linje Support Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg har ennå ikke fått 4mbit her på Hommersåk i Sandnes. Dårligt skulle vært ferdig 15 August. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Ny hastighet på meg gitt :-) Fikk det over natta. Bor i Slemmestad/Bødalen (Røyken kommune i Buskerud) Telenor infrastruktur. Hilsen Zuul Endret 30. august 2005 av Zuul Lenke til kommentar
kons Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 oppgradert til 2200/512, får med tptest 2200/450 har spurte Bluecom om de kunne endre sperrene så det faktisk ble 512. Artig svar: Nei det går ikke. hvorfor? Når vi oppgir 2200 INN er det egentlig en 2560 begrensning på linja. Da får du 2200 etter fratrekk av overhead (dvs feilretting og protokoller). (stemmer jo fint med praksis) MEN.. slik regner de IKKE med UT linja. der er sperra på 512 og man får etter overhead 450. Hvis det var greit å regne slik burde de jo kalle det for 2560/512 linje, men da ville selvsagt altfor mange klage på at de ikke fikk det de betaler for. De slipper unna med å kalle det 2200/512 fordi nesten ingen av kundene får med seg at de bare får 450 ut. Bare vent til det blir mer vanlig å teste begge retninger, da blir det bråk om uthastighet også. kom igjen Bluecom, enten kall linja for 2200/450 som den faktisk er, eller gi oss de 512 dere reklamerer med at vi skal få. blir litt pissed av sånt.. beklager. Og det hjelper fint lite å påstå at det må være sånn fordi alle konkurentene gjør det samme. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) oppgradert til 2200/512, får med tptest 2200/450 har spurte Bluecom om de kunne endre sperrene så det faktisk ble 512. Artig svar: Nei det går ikke. hvorfor? Når vi oppgir 2200 INN er det egentlig en 2560 begrensning på linja. Da får du 2200 etter fratrekk av overhead (dvs feilretting og protokoller). (stemmer jo fint med praksis) MEN.. slik regner de IKKE med UT linja. der er sperra på 512 og man får etter overhead 450. Hvis det var greit å regne slik burde de jo kalle det for 2560/512 linje, men da ville selvsagt altfor mange klage på at de ikke fikk det de betaler for. De slipper unna med å kalle det 2200/512 fordi nesten ingen av kundene får med seg at de bare får 450 ut. Bare vent til det blir mer vanlig å teste begge retninger, da blir det bråk om uthastighet også. kom igjen Bluecom, enten kall linja for 2200/450 som den faktisk er, eller gi oss de 512 dere reklamerer med at vi skal få. blir litt pissed av sånt.. beklager. Og det hjelper fint lite å påstå at det må være sånn fordi alle konkurentene gjør det samme. Jepp, det er jeg enig i. Skjønner ikke problemet med at det skal være så vanskelig å kompensere for overhead på upload. De gjør det jo på downloaden. Jeg har 640 kbs, men får bare 540 kbs selv om det vitterlig står at linja mi skal være 640. Irriterende. MVH TommyL Endret 1. september 2005 av TommyL Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Da er nok linjen din på 640kbps, mens du bare får 540kbps i "brukerdata" Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Da er nok linjen din på 640kbps, mens du bare får 540kbps i "brukerdata" Jada, linja mi er nok 640, og etter overheaden havner jeg på 540. Men jeg skjønner ikke hvorfor dem ikke kan kompensere for det, som de gjør på download. Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Fordi ... En må differensiere produkter, i denne sammenhengen hastighet vel. Hvis du vil ha mer, betaler du mer. Seff så er det alltid noen som whiner, men når du tenker på at 85% av de som whiner kan ikke engang få høyere uthastighet grunnet dårlig kabel, linjelengde, etc etc, så blir jeg litt .... Noen parti som lover fiber til allmennheten ? De har min stemme Her selges det nedlastning ikke sant. ADSL er asynkron forbindelse, hadde det vært meninga at vi skal laste opp, og ikke ned, så hadde de sikkert designet noe som gjør akkurat det. De som trenger upload, skaffer shdsl. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Her selges det nedlastning ikke sant. ADSL er asynkron forbindelse, hadde det vært meninga at vi skal laste opp, og ikke ned, så hadde de sikkert designet noe som gjør akkurat det. De som trenger upload, skaffer shdsl. Joa, forstår det. Er jo fornøyd med linja jeg altså. Jeg tenkte igrunn mer ut fra at når man reklamerer med 640, hvorfor ikke gi 640....eller reklamer med 540 så blir det riktig, slik som Telenor har begynt med. Men dette er ikke noe jeg tenker på hele tiden nei MVH TommyL Lenke til kommentar
pine Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hehe , problemet er at modemet faktisk syncer seg opp på 640 Så i grunnen får du det du betaler for. Begrensningene i selve teknologien gjør det at i praksis så er upload litt mindre en annonsert. ISP er flinke og kompenserer overhead på download, i grunnen det er det vi trenger mest. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Like tregt her ennå. ARGH Få fingen ut Bluecom! Lenke til kommentar
Nopoint Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har fått oppgradert linja mi i forige uke (bluecom) skulle fått 4400/640, men på grunn av linjekvaliteten (ifølge kundesupport) så måler jeg mellom 1800-3000 i download og 80-140 i upload. Noen som vet om jeg kan kreve en kompensasjon for dette? evt. rabbat på abonnementet. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvordan er det med disse oppgraderingene? Er denne tråden så gammel at det er så at det som står på hovednettsidene er riktig så 4400 koster 499 i måneden, eller kommer de som betaler 399 i måneden til å få 4400? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har ENDA ikke fått oppgradering, sendte mail å klagde... ikkeno svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har ENDA ikke fått oppgradering, sendte mail å klagde... ikkeno svar. 5079145[/snapback] Kanskje du har maks hastighet i forhold til linjekvalitet? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vet ingenting om det med linjekvalitet, men de kunne vel i det minste ha svart meg på mailen og lagt med noe informasjon istedenfor å ignorere meg. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det kan jo ta 1 dag eller 2 før de svarer. Du er nok ikke den eneste som sender mail. Mener at helger ikke teller. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 De bruker lang tid på å svare på mail. Det er mye bedre å ringe, har aldri ventet mer en et minutt eller to. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Bytter til Canal Digital jeg nu, er så fæn lei av Bluecom, de leverer bare dårlig kvalitet hvor jeg bor, de sier at det er Telenor som styrer sentralen. Jeg har fått en liten oppgradering fra 256 til 340 opp! Har forsatt samme 2048 ned. Skulle har fått 4000/440 siden de lovte oppgraderingen men de kan ikke levere. Anbefaler dere som er ikke fornøyd å vurdere å bytte leverandør. Jeg er også lei å vente 30 minuter hver gang jeg ringer til demmes jævla kundetelefon! Fuck-u Blueshit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå