Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom med nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi. Bluecom har doblet hastigheten. Høres bra ut det for dem som er så heldig å få oppleve det. Det er kun dem som er så heldig å være tilknyttet bluecom sitt eget nett som får oppleve slike hastigheter. Andre må nøye seg med en økning fra f.eks 700 til 1000 kbps og det er for dårlig. Har vært kunde hos dem i flere år og hatt ett godt forhold til dem, men etter at de startet med eget nett opplever jeg kundeservicen deres som mangelfull. Vurderer å bytte til start eller tele2 som er billigst med 2000 kbps til en pris av 375,- pr. måned

Lenke til kommentar
Jippi. Bluecom har doblet hastigheten. Høres bra ut det for dem som er så heldig å få oppleve det. Det er kun dem som er så heldig å være tilknyttet bluecom sitt eget nett som får oppleve slike hastigheter. Andre må nøye seg med en økning fra f.eks 700 til 1000 kbps og det er for dårlig. Har vært kunde hos dem i flere år og hatt ett godt forhold til dem, men etter at de startet med eget nett opplever jeg kundeservicen deres som mangelfull. Vurderer å bytte til start eller tele2 som er billigst med 2000 kbps til en pris av 375,- pr. måned

2mbit? Det er så... utdatert...

Lenke til kommentar
Jippi. Bluecom har doblet hastigheten. Høres bra ut det for dem som er så heldig å få oppleve det. Det er kun dem som er så heldig å være tilknyttet bluecom sitt eget nett som får oppleve slike hastigheter. Andre må nøye seg med en økning fra f.eks 700 til 1000 kbps og det er for dårlig. Har vært kunde hos dem i flere år og hatt ett godt forhold til dem, men etter at de startet med eget nett opplever jeg kundeservicen deres som mangelfull. Vurderer å bytte til start eller tele2 som er billigst med 2000 kbps til en pris av 375,- pr. måned

Kan du ikke fortelle hvor du bor i landet og da...Kan egentlig ikke skjønne at du synes kundeservicen er mangelfull hos Bluecom...Tror du har vært ekstremt uheldig med kundebehandler bare....

Lenke til kommentar
Er på en av de gamle sentralene som er ikke Bluecoms. Betaler for 2048/256 men får 2100/217 maks. Opp hastighet er som er problem her. Bluecom skal øke til 4100/448, la oss se om de kan levere hastighet (upstream) som dem har lovet.

Jeg er også på en av de gamle sentralene. Ble oppgradert igår til 4mbit. Med tptest ligger jeg nå stabilt på rundt 440 opp, men ned ned har det vekslet mellom 1500 og 2500... Har sendt mail angående det, blir spennende å se hva de svarer!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ringte Bluecom, de sier ikke annet enn at alle kunder skal få oppgradert hastigheten før 15. august, noe alle visste fra før. :(

 

Holder det ikke bare med et tastetrykk, så er alle oppgradert? Virker som om de tyner ut tida slik at "alle" blir fristet til å si opp andre abonnement og flytte til Bluecom.

Lenke til kommentar
Holder det ikke bare med et tastetrykk, så er alle oppgradert? Virker som om de tyner ut tida slik at "alle" blir fristet til å si opp andre abonnement og flytte til Bluecom.

De må jo oppgradere sentraler og sånt da.. men det kan jo være de tyner ut tida for det.. jeg har blitt lova at det skal skje i løpet av juni, men har det skjedd noe?nei!

Lenke til kommentar
Ble oppgradert for et par uker siden, fikk da bare ca. 2.5mbit, men nå har de fikset på sentralen så nå ligger jeg stabilt på ca. 4. :)

 

Bor i Asker, engelsrudsentralen

Fint! Da er det sikkert ikke lenge til de oppgraderer her i Slemmestad/Bødalen. SMC sentralen og BODA sentralen har agrpkt i AR (Asker) :D

 

Ville tro de gjør det slik da..

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

sendte maill til bluecom og spørte om jeg kunne få 1500/448(349kr pr mnd) jeg har 730/128(349kr pr mnd). dett var det jeg fikk til svar : Hei.

 

1500/448 er en linja som vi tibyr på egene sentraler. Den hastigheten som du har

i dag er ikke fra en av våre egene sentraler. Men vi oppgraderer ALLE våre

kunden i disse dager, slik at du vill også få en større linje i løp av sommeren.

Du 730/128 i dag og vill da få 1024/256.

 

Dette vill sje i løp av sommeren vi skal være ferdig med alle oppgraderingene i

løp av august

 

 

---

Med vennlig hilsen, xxxxxxxxxxx

Men det eg ikke forstår er hvorfor kan telenor gi 1500/xxx fra samme sentral og ikke bluecom(sitert av en kompis)?

Noen som har en fomening om det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
sendte maill til bluecom og spørte om jeg kunne få 1500/448(349kr pr mnd) jeg har 730/128(349kr pr mnd). dett var det jeg fikk til svar : Hei.

 

1500/448 er en linja som vi tibyr på egene sentraler. Den hastigheten som du har

i dag er ikke fra en av våre egene sentraler. Men vi oppgraderer ALLE våre

kunden i disse dager, slik at du vill også få en større linje i løp av sommeren.

Du 730/128 i dag og vill da få 1024/256.

 

Dette vill sje i løp av sommeren vi skal være ferdig med alle oppgraderingene i

løp av august

 

 

---

Med vennlig hilsen, xxxxxxxxxxx

Men det eg ikke forstår er hvorfor kan telenor gi 1500/xxx fra samme sentral og ikke bluecom(sitert av en kompis)?

Noen som har en fomening om det?

Hvor står at TN kan tilby 1500 ?

Lenke til kommentar

Ble oppgradert her om dagen, og fikk rundt 2,5mbit ned og 380kbit opp... Forventa egentlig ikke bedre uplink-hastighet, men forventa hvertfall 4mbit ned.. snakket med en jeg kjenner i bluecom, og nå blir sentralen oppgradert så jeg får full speed. Tror de hadde 3mbit link til den sentralen før, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...