Gå til innhold

trenger 15" spillemaskin


Anbefalte innlegg

hilken er den beste spille bærbaren? mine kriterier for en bærbar er 15 tommer, under 3 kilo og minst muli lyd. fant 3 alternativer:

 

med 6600GT fra mpx

 

6600gt fra cinet

 

acer med x700

 

hva er sterkest av 6600gt og x700 i bærbarmarkedet?

 

vet dere om en noen andre maskiner med de kriteriene jeg har satt?

 

Go 6600 er vel kanskje ikke 6600gt? :roll: er også spent på hva netshop, multicom osv finner på.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme problem som deg, klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal velge.

 

Når det gjelder spillebærbar med 15" så er det begrenset hva man får. Ut fra de erfaringene jeg har fått rundt på forum er Geforce 6600 litt bedre enn ATI X700. Geforce 6600 for bærbare er ikke av GT versjon.

 

Når det gjelder de alternativene du har satt opp tror jeg Cinet'en og MPX'en vil yte ganske likt, under forutsetning av at de har samme prosessor og mengde ram. I underkant av 6000 i 3dnark03 og ca. 2400 i 3dmark 05. De to er faktisk den samme maskinen bare under forskjellig brand.

 

Acer'en vil ligge litt under de to andre i ytelse, men du får til gjengjeld bedre kvalitet på selve pc'en.

 

Tundra 1559X fra PSdata tilbyr omtrent samme ytelse som Cinet og MPX'en og kan være verdt å sjekke ut.

 

Så vidt jeg vet har Netshop og Multicom få interessante pc'er i tråd med kravene dine. Er du derimot villig til å ta det vanskelige steget opp til 17" skjerm kan du få en Dell Inspiron 9300. Den egner seg enda bedre til spill pga. Geforce 6800 kortet den er utstyrt med.

Lenke til kommentar

aopen ser meget bra ut, fant akkurat en test som sammenligner GRAFIKKEN de er helt like

 

regner med disse maskinene har utbyttbar grafikk?

 

sá hvis grafikken er lik er batteri levetid og stõy som er viktig ná. noen som vet noe om det? dinside.no hadde veldig fine data tester som informerte bra om dette men det har várt lite tester der i ár.

 

kjõpte en stõvsuger laptop fra multicom 1,5 ár siden, et forferdelig brák. men bra maskin. vill ikke ha noe sánt igjenn :no:

Lenke til kommentar

Batterietiden på Cinet 1300 og MPX KN1 vil jeg tro er omtrent lik som Aopen 1559.

HW.no's test av Cinet'en oppgir 175min og DinSide's test av Whitebox (Aopen) 1559 oppgir 148min. Hw.no bruker MobileMark 2002 til å måle batterikapasitet, aner ikke hvordan DinSide gjør det. Er derfor ikke grunnlag til en for sikker konklusjon av hvilke som er best. Hadde vært fint med noen brukererfaringer på det området.

Lenke til kommentar

Vi har en 1559 maskin inne til test nå. Jeg vet ikke når denne testen blir publisert, men den bør komme iløpet av to uker :)

 

Dinside benytter seg av BatteryMark, som stresser maskinen mer enn MobileMark. Det vil da si at man får bedre batterilevetid med MobileMark enn BatteryMark.

 

Vi bruker MobileMark på grunn av at den tester maskinen under tilnærmet vanlig bruk. Den sender mailer, pakker ut ZIP-filer, redigerer bilder, ser på nettsider osv. Mer om MobileMark har du se her: http://www.bapco.com/products/mobilemark2002/

Lenke til kommentar
Vi har en 1559 maskin inne til test nå. Jeg vet ikke når denne testen blir publisert, men den bør komme iløpet av to uker :)

Det høres meget bra ut, har savnet en skikkelig test av denne. :)

btw, syns jeg leste en plass at dere hadde planer om å teste Dell Inspiron 9300 og, stemmer det?

Lenke til kommentar
Har lett etter tester av Aopen 1559 f.eks på Notebookforums, men finner ingenting, jeg. Har den kommet tidlig i Norge? Leste noe om at Whitebox var de første som hadde den. :p

Etter hva jeg har merket så er det ikke så veldig mange på notebookforums som har AOpen bærbare. Litt rart egentlig.

Lenke til kommentar

Synes det er rart at alle skryter uhemmet av pc-ene dem selv har, men til poenget.

 

Tror merkelig nok ikke at dem har kommet enda? Nå i det siste er det jo mange laptoper som ikke har kommet til USA, men til Europa (Tyskland spesielt). F.eks Fujtsu Siemens maskiner. :)

 

Parallellimportøren Whitebox er faktisk først i verden med Aopens 1559-maskin, og blir også den første bærbare vi tester med GeForce Go 6600-grafikk på PCI Express. Men er dette en fornuftig bruk av sparepengene? Vi undersøker nærmere.

:yes:

 

Search "aopen 1559":

Sorry - no matches. Please try some different terms.

:omg:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

AOpen selges i Usa, men du kan ha rett at kanskje 1559 ikke er ute i Usa ennå, mens den er det i store deler av verden. Det er jo fint at vi er først ute med ting. Det er ganske ofte at ting blir gitt ut først i Usa og Japan før det kommer til Europa.

 

Det er vel ikke noe å være forbauset over hvis man ikke finner noe på notebookforums?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...