abcd423417984 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Drap basert på rasisme/nazisme straffes ganske hardt tror jeg. Slik som Benjamin Hermansen-saken. De nazistene fikk vel noe rundt 21 år i fengsel? Noe som er latterlig. Drap er drap, og drap bør straffes som drap. Ikke ut i fra hva slags meninger drapsmannen har. Fengsel skal ikke rehabilitere, det skal ha en forebyggende effekt. Man skal vite at hvis man dreper noen mister man 21 år av livet sitt fremover, og derfor ikke drepe personen. Dessverre funker ikke det i norge da man for det første lever i luksus, og for det andre at man slipper unna med under halve tiden. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 mmmm .... Fengsel er også omtalt som forbryterskole ... der de kriminelle lærer hverandre opp (av kjedsomlighet?). Man kan ikke tro at det å putte en fyr i et mørkt hull i 20år, og når han da kommer ut på gata så går ting greit. Får han jobb? niks ... ingen utdannelse + fengsel er ikke bra Er han frisk i hue? neppe ... Har han omgangskrets? de han traff i fengsel ja... Hvordan taklet han det mørke hullet? med narko Ergo så spiser han trygd + må helbredes av helsevesenet. Han henger med de kriminelle og siden han må ha til narko og brød + tilfredstille det syke hodet så er veien kort til nye forbrytelser. Alternativt -> Dødsstraff. Fra usa så ser vi at det er mange uskyldige som dømmes + Det er dyrere å avlive noen enn at de sitter på cella til de dør. Da må man enten "fikse" dem så de fikser å komme ut igjenn, eller låse dem inne til dem dør ... Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Greven aka Varg Vikernes fikk jo 21 år for 1 drap og noen kirker.. (vet ikke hvor mange kirker de fikk dømt han for men det var ikke mange) Føler han fikk 21 år pga det var så fælt at han brant alle de fine kirkene, vet ikke om noen andre som har fått 21 år på 1 drap. Dommen til Varg var latterlig. Norge var et mer "uskyldig" og han skapte sterke reaksjoner. Hele "Satan-Hypen" hadde nok også veldig mye å si. Vargs dom var bare for å sette et eksempel, og 21 år skulle aldri ha vært på tale i lys av alle de andre milde dommene som ble (og i høy grad blir) delt ut for langt grovere forbrytelser Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Synes drap bør straffes med fengsel på livstid. Er imot dødsstraff. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Knut.ea Enig, helt latterlig at folk skal få forskjellige straffer pga sånne ting. Som f.eks det med Benjamin. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Et fengselsår, hvor mange dager er det? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Et fengselsår, hvor mange dager er det? Åtte måneder tror jeg? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Synes drap bør straffes med fengsel på livstid. Er imot dødsstraff. Hva slags drap tenker du på da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Et fengselsår, hvor mange dager er det? Åtte måneder tror jeg? sone like that Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 om du er en russisk spion i norge risikerer du 21 år (trro det var en russer) Da skal du pelle deg fortere enn svint til Ambasaden din og være der, det skal jeg love deg. Men man kan jo også få livsvarig sikring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå