dosto Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hei. Er litt blank på området, så jeg tenkte det var like greit å spørre; Hvilket OS egner seg best til spilling? De alternativene jeg vurderer er win98, win2000, winME og winXP. -s Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hei. Windows ME er altfor ustabilt. 98 er greitt har du en gammel maskin, men siden det er spilling du skal bruke maskinen til vilk jeg anta den er rimelig oppegående. Dermed vil 2000 (med SP2) eller XP vil være å foretrekke. Begge disse er bra OSer, og det er ikke all verden som skiller dem. XP krever sannsynligvis mer (særlig RAM). Mange har problemer med XP....jeg har ikke det og er VELDIG fornøyd med dette OSet. Vil anbefale deg å prøve dette, og får du problemer er kanskje 2000 m/SP2 bedre. Men siden du skal KJØPE disse OSene (hmm....hehe) så er det et dårlig råd. Vil ihvertfall koste deg noen armer og bein. Altså, enten 2000 eller XP. ps. Nå kommer det øyeblikk noen som snakker dritt om XP. Jaja, blir vel enda en hvilket OS er best...."mitt er, alle andres er bare dritt"...men det er det vanlige. God Sommer! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Kjøp Windows XP hvis du kan det. Det er det nyeste og "beste" versjonen av Windows versjonene. Men husk at den også spiser ram, best med 384 eller mer :smile: Lenke til kommentar
dosto Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Den består av: AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Abit AT7 MAX Hovedkort Socket A DDR RAID Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR DDR-DIMM PC2100 1024MB DDR Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM, Special Edition Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300 Logitech Cordless Desktop Optical PS2 Samsung 17" LCD Syncmaster 171P TCO99, Porche... I tillegg er det dvd-spiller, cd-brenner og diskettstasjon. :wink: Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jupp, skal du kjøpe nytt operativsystem, kjøp XP. Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Har du tenk å spille spill som kom ut FØR win2000 kom ut, så er win98se det eneste alternativet som funker bra. Hvis ikke, kjøp XP Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 20:37, smetho skrev:Hei.Windows ME er altfor ustabilt. 98 er greitt har du en gammel maskin, men siden det er spilling du skal bruke maskinen til vilk jeg anta den er rimelig oppegående. Dermed vil 2000 (med SP2) eller XP vil være å foretrekke. Begge disse er bra OSer, og det er ikke all verden som skiller dem. XP krever sannsynligvis mer (særlig RAM). Mange har problemer med XP....jeg har ikke det og er VELDIG fornøyd med dette OSet. Vil anbefale deg å prøve dette, og får du problemer er kanskje 2000 m/SP2 bedre. Men siden du skal KJØPE disse OSene (hmm....hehe) så er det et dårlig råd. Vil ihvertfall koste deg noen armer og bein. Altså, enten 2000 eller XP. ps. Nå kommer det øyeblikk noen som snakker dritt om XP. Jaja, blir vel enda en hvilket OS er best...."mitt er, alle andres er bare dritt"...men det er det vanlige.God Sommer! Heihå. At DU (og flesteparten av de som uttaler seg) syns WinME er dritt, betyr ikke at det er det. Jeg syns det er stein-stabilt. Og takler mer RAM enn Win98SE. Og er generelt superior Win98SE på alle måter. Win98SE derimot, forbinder jeg med BSOD's og rebooting. Synd. Anbefaler Win2kPro eller WinXpPro til deg, tråd-starter-person. WinXp har litt dårlige drivere syns jeg, mens Win2k har litt dårlig lyd. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 det beste os`et er win2k med sp2, ms har ikkje laga noko vetigt i det nye år tusenet, viss du spiller masse så er win98 anbefefale, for då funker alle spil, og eventuelt ein dual boot med dei to Lenke til kommentar
dosto Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Takker. Da er WinXp installert. Jeg merker at maskinen sliter litt med spill som Max Payne og red faction. Max Payne avslutter og går ut i windows når jeg prøver og starte et nytt spill. Red faction hakker veldig når den må gjøre nye ting som å plukke opp nye våpen ol. Kan jeg anta at dette kommer av det nye OS'et, og finnes det i så fall noen patcher eller tips som kan fikse dette? -s Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Bruk denne patchen for økt stabilitet og transferrate over IDE - bussen. Du har vel de nyeste VIA4in1 driverne? good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå