Gå til innhold

Valg av OS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Windows ME er altfor ustabilt. 98 er greitt har du en gammel maskin, men siden det er spilling du skal bruke maskinen til vilk jeg anta den er rimelig oppegående. Dermed vil 2000 (med SP2) eller XP vil være å foretrekke. Begge disse er bra OSer, og det er ikke all verden som skiller dem. XP krever sannsynligvis mer (særlig RAM). Mange har problemer med XP....jeg har ikke det og er VELDIG fornøyd med dette OSet. Vil anbefale deg å prøve dette, og får du problemer er kanskje 2000 m/SP2 bedre. Men siden du skal KJØPE disse OSene (hmm....hehe) så er det et dårlig råd. Vil ihvertfall koste deg noen armer og bein. :grin:

Altså, enten 2000 eller XP.

ps. Nå kommer det øyeblikk noen som snakker dritt om XP. Jaja, blir vel enda en hvilket OS er best...."mitt er, alle andres er bare dritt"...men det er det vanlige.

God Sommer!

Lenke til kommentar

Den består av:

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Abit AT7 MAX Hovedkort Socket A DDR RAID

Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR

DDR-DIMM PC2100 1024MB DDR

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM, Special Edition

Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300

Logitech Cordless Desktop Optical PS2

Samsung 17" LCD Syncmaster 171P TCO99, Porche...

I tillegg er det dvd-spiller, cd-brenner og diskettstasjon.

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 20:37, smetho skrev:

Hei.

Windows ME er altfor ustabilt. 98 er greitt har du en gammel maskin, men siden det er spilling du skal bruke maskinen til vilk jeg anta den er rimelig oppegående. Dermed vil 2000 (med SP2) eller XP vil være å foretrekke. Begge disse er bra OSer, og det er ikke all verden som skiller dem. XP krever sannsynligvis mer (særlig RAM). Mange har problemer med XP....jeg har ikke det og er VELDIG fornøyd med dette OSet. Vil anbefale deg å prøve dette, og får du problemer er kanskje 2000 m/SP2 bedre. Men siden du skal KJØPE disse OSene (hmm....hehe) så er det et dårlig råd. Vil ihvertfall koste deg noen armer og bein.
:grin:

Altså, enten 2000 eller XP.

ps. Nå kommer det øyeblikk noen som snakker dritt om XP. Jaja, blir vel enda en hvilket OS er best...."mitt er, alle andres er bare dritt"...men det er det vanlige.

God Sommer!

Heihå. At DU (og flesteparten av de som uttaler seg) syns WinME er dritt, betyr ikke at det er det. Jeg syns det er stein-stabilt. Og takler mer RAM enn Win98SE. Og er generelt superior Win98SE på alle måter.

Win98SE derimot, forbinder jeg med BSOD's og rebooting.

Synd.

Anbefaler Win2kPro eller WinXpPro til deg, tråd-starter-person. WinXp har litt dårlige drivere syns jeg, mens Win2k har litt dårlig lyd.

Lenke til kommentar

Takker.

Da er WinXp installert.

Jeg merker at maskinen sliter litt med spill som Max Payne og red faction. Max Payne avslutter og går ut i windows når jeg prøver og starte et nytt spill. Red faction hakker veldig når den må gjøre nye ting som å plukke opp nye våpen ol.

Kan jeg anta at dette kommer av det nye OS'et, og finnes det i så fall noen patcher eller tips som kan fikse dette?

-s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...