co2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 http://forum.tv2.no/forum/messageview.cfm?...&threadid=14534 Er når jeg leser dette at jeg mister alt håp for menneskeheten. Er det bare meg som synes det er creepy hvordan de oppfører seg? Greit nok at de tror på jesus og bibelen, men det blir ganske sprøtt Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Har ikke særlig mye tro på mennesker selv heller... og det er egentlig ingenting spesifikt som får meg til ikke tro på menneskeheten... EDIT: Haha, morsom tråd. (den du linket til altså) Endret 10. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hehe skjønner deg meget godt du som startet tråden. =) Men, religion er nok i det store og hele en form for trøst eller liknende. Noe man kan ty til for å besvare spørsmål som vitenskapen (etter min mening : ikke enda) klarer å besvare. Dessuten er det vel en fin tradisjon for mange, og mange er også litt mer beskjedent religiøse, og det er jo ganske fint. Jeg er enig med trådstarter at jeg synes det blir ganske spesielt når enkelte så til de grader, går inn for misjonering, eller "påprakking" av sin egen tro. Og også går så hardnektende inn ovenfor forskjellige faktaer, som noen gjør. Min egen omgangskrets består ikke av folk som ikke kan diskutere ting noenlunde objektivt, for å si det slik =) Men sånn i bunn og grunn så må folk få lov til å tro det de vil =) Og det er jo fint for mange å ha religion å støtte seg til. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Ja religion er en fin ting å støtte seg til, men ikke når det blir fanatisk tulleball. Hvorfor kan ikke folk bare holde det for seg selv #%# Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hehe ganske så enig, de kunne heller gått med en t-skjorte som sa : "Spør meg om du vil høre om min tro" Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette var jo helt utrolig morsomt: Fra de småreligiøse posterne: ja Jesus lever, Fra en lett sarkastisk person: Ærlig talt....! Litt realitetsorientering anbefales! Jesus ble født på julaften. Man har regnet ut at det må ha skjedd i år -7, ikke år 0. Hvis han hadde levd i dag betyr det at han hadde vært 2011 og et halvt år gammel. Med andre ord kan man uten tvil konstatere at mannen er død. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Noe av det mest plagsomme er vel hvordan de debaterer, akuratt som unger. Om en knuser de på alle punkter så sier de alltid i slutten "min tro, tror hva jeg vil, blabla, bububu." EDIT: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276798 Nå anklager imidlertid NPD de over 7000 politifolkene som var til stede for at de ikke gjorde nok for å verne om nynazistenes forsamlingsfrihet. Jeg gir opp, verden repeterer seg selv igjen. Endret 10. mai 2005 av co2 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg kan tenke meg flere grunner til å miste troen på menneskeheten ... ... enn noen småtroll som misjonerer litt på et forum. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg kan tenke meg flere grunner til å miste troen på menneskeheten ... ... enn noen småtroll som misjonerer litt på et forum. True..true.. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg synes de her er ganske søte jeg... det er verre med sånne Darth Vader typer som vil tvinge deg til å konvertere, eller dømmer deg til helvete osv. hvis du ikke tror på gud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå