Gå til innhold

Har mistet troen på mennesker, for lenge siden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke særlig mye tro på mennesker selv heller... og det er egentlig ingenting spesifikt som får meg til ikke tro på menneskeheten... :shrug:

EDIT: Haha, morsom tråd. :lol:

(den du linket til altså)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hehe skjønner deg meget godt du som startet tråden. =)

Men, religion er nok i det store og hele en form for trøst eller liknende. Noe man kan ty til for å besvare spørsmål som vitenskapen (etter min mening : ikke enda) klarer å besvare. Dessuten er det vel en fin tradisjon for mange, og mange er også litt mer beskjedent religiøse, og det er jo ganske fint.

Jeg er enig med trådstarter at jeg synes det blir ganske spesielt når enkelte så til de grader, går inn for misjonering, eller "påprakking" av sin egen tro. Og også går så hardnektende inn ovenfor forskjellige faktaer, som noen gjør.

Min egen omgangskrets består ikke av folk som ikke kan diskutere ting noenlunde objektivt, for å si det slik =)

Men sånn i bunn og grunn så må folk få lov til å tro det de vil =) Og det er jo fint for mange å ha religion å støtte seg til.

Lenke til kommentar

Dette var jo helt utrolig morsomt:

Fra de småreligiøse posterne:

ja Jesus lever,

Fra en lett sarkastisk person:

Ærlig talt....! Litt realitetsorientering anbefales!

Jesus ble født på julaften. Man har regnet ut at det må ha skjedd i år -7, ikke år 0. Hvis han hadde levd i dag betyr det at han hadde vært 2011 og et halvt år gammel. Med andre ord kan man uten tvil konstatere at mannen er død.

Lenke til kommentar

Noe av det mest plagsomme er vel hvordan de debaterer, akuratt som unger.

Om en knuser de på alle punkter så sier de alltid i slutten "min tro, tror hva jeg vil, blabla, bububu."

EDIT:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276798

Nå anklager imidlertid NPD de over 7000 politifolkene som var til stede for at de ikke gjorde nok for å verne om nynazistenes forsamlingsfrihet.

Jeg gir opp, verden repeterer seg selv igjen. :roll:

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...