Moltrez Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Heisann. I de siste dagene har jeg vært plaget med at når jeg skal skifte navn på .avi filmer, så kommer det en explorer.exe feil opp. Her kan dere se hva som skjer når jeg prøver/har skiftet navn på en .avi fil. Hittil har jeg bare merket problemet på .avi filer, og tror ikke det er noen andre fil formater som sliter med dette problemet. Når jeg ser i Event Viewer -> Application så står dette i egenskapene til den bestemte "Eventen" : The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted. Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet? På forhånd takk for alle innspill Endret 11. mai 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kanskje codecs? prøvd å avinstallere codec evnt codec packs? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har du Homesite, Cold Fusion eller Norton Clean Sweep installert? Morsomt med feilmeldingsfilm forresten! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Kanskje codecs? prøvd å avinstallere codec evnt codec packs? Jeg har ikke prøvd og avinstallere noen codec packs, nei. Jeg bruker kun K-Lite Codec Pack, og det har jeg brukt på denne maskinen i snart 2 år. Det er vel 3 mnd siden jeg formaterte sist gang, og kodek pakken har vært installert helt fra starten av. Men jeg kan prøve og avinstallere kodek pakken når jeg kommer hjem. Har du Homesite, Cold Fusion eller Norton Clean Sweep installert? Jeg har ingen av delene Jeg kan forresten nevne at jeg fikk problemet etter jeg lastet ned et program som heter "AutoDefrag" som er beregnet for Windows 2000. Det er et program som defragmenterer harddiskene til en bestemt tid. Jeg prøvde å slette faste oppgaven (scheduled task), men det hjalp meg ingenting. (Mulig det ligger i registret eller noe slik?) Explorer.exe feilen begynte etter AutoDefrag kjørte første gang. Endret 11. mai 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er jo interessant. Så kan det hende AutoDefrag har ført til slurv med defragmenteringen og skadede systemfiler. Igjen kan dette være et resultat av allerede tilstedeværende feil i filtabeller eller lignende. Forslag: Avinstaller AutoDefrag. Kjør et registerrens-søk etter AutoDefrag og MorphaSys (produsenten) Ta en omstart. Er problemet fremdeles der, gå til Start / Run og skriv sfc /scannow - forutsetter at du har system-cden:) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har du Homesite, Cold Fusion eller Norton Clean Sweep installert?Morsomt med feilmeldingsfilm forresten! Helt enig, bra tiltak! Skal også prøve snagit, så bra ut det programmet Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Skal jeg bruke et program til registerrensen, eller skal jeg bare skrive regedit i command prompt? Hvis jeg skal bruke program, hvilket? Hva gjør sfc /scannow? "Erstatter" den de nåværende systemfilene jeg har liggende? Autodefrag er en dos fil, så når jeg dobbelklikker på den, så starter den defragmenteringen av seg selv. Med andre ord, avinstallering er ikke nødvendig. Takk for alle innspill hittil Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Registerrens kan du gjøre med start run regedit edit/find sfc /scannow kjører en sammenligning av systemfilene dine med originalene på cd-en/servicepackmappen, og gjenoppretter orden dersom noe skulle være korrupt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 er ikke sikkert man trenger cd`en allikevel. om man har hele plata liggende på disken så kan man jo bare kjøre fsc/scannow derifra. f. eks hvis man går til cmd da og skriver: D:\ enter D:\sfc scannow kanskje dette vil funke. du må jo seff bytte ut D: med den partisjonen cd`en ligger på isåfall. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Hei igjen! Her kommer det jeg har gjort idag. Først prøvde jeg å finne "AutoDeFrag" og "MorphaSys" i registret, noe som resulterte i 0 treff. Slengte inn Windows 2000 cd'en og kjørte sfc /scannow, men explorer.exe erroren kom fortsatt opp når jeg skulle skifte navn på en .avi fil. Restartet i håp om at det skulle funke da, men nei, det funket ikke da heller. Tok sfc /scannow en gang til, men samme error. Dermed trodde jeg at jeg hadde gjort alt, helt til jeg kom på hva Chief_R-W sa i første post. Jeg avinstallerte K-Lite Codec Pack, og i samme slengen avinstallerte jeg dvdSanta, i og med at jeg installerte dette litt før jeg fikk dette problemet. Kjørte Advanced Uninstaller PRO 2004 sin Register Cleaner, og vips, explorer.exe erroren er borte vekke! Installerte K-Lite Codec Pack på nytt, og det funker flott enda Så nå er alt fryd og gammen. Takk til alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå