B4stian Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har et lite problem her, eller kanskje et stort!! Lynet sko ned i dag selvom jeg hadde sånn "bryterkontakt" lyste hele pcen opp og når jeg prøvde å skru den på så ser det ut til at alt fungerer, men det kommer ikke noe bilde. Har sjekket av alle vifter går. Alt ser normalt ut Begge skjermene funker Testet med andre stikkontakter Hva kan være problemet? Er kjipt at egenandelen er på over 3000 kr... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 kan være alt fra skjermkort til hovedkort til psu.. men trolig skjermkort.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Det jeg tenkte også! Har hvertfall fått koplet harddisken til en annen pc så jeg får tatt backup av filene, så harddisken funker hvertfall fint. Men når skjermkortet går, burde ikke HK også gå da? Lenke til kommentar
Rolfr Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) er nok mest sannsynlig PSU som har tatt kvelden..:\ Endret 10. mai 2005 av Rolfr Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 er nok mest sannsynlig PSU som har tatt kvelden..:\ Men hvorfor i alle dager virker pcen med strømforsyninga og psu-vifta surrer og går... Lenke til kommentar
Rolfr Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 pga det kan være psu selvom pc`n starter opp kan være at den ikke gir nok strøm til selve systeme.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 pga det kan være psu selvom pc`n starter opp kan være at den ikke gir nok strøm til selve systeme.. Okey! Skal teste med en annen psu hvis jeg finner en. Kan det være noe mer? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Det er ikke psu'en for den har jeg nå testet. Det mest sannsynlige er HK eller VGA (eller begge?) Lenke til kommentar
bull_s_eye Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du må prøve å restarte bios batteriet.... eventuelt skifte port for skjerm kortet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Du må prøve å restarte bios batteriet....eventuelt skifte port for skjerm kortet Skifte port for skjermkortet? Har da kun en plass til det da... resette? Mener clear cmos? Skal nevnes at hele rommet ble opplyst av dette... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Du må prøve å restarte bios batteriet....eventuelt skifte port for skjerm kortet Mener clear cmos? Ta ut bios batteriet og vent et kvarter før du putter det i igjen. Ta også å skru av strømmen til pc'en. Jeg tror egentlig det er HK som er gåen. Skjedde akkurat det samme med en venn av meg, men det kan jo hende det er Skjermkortet eller PSU. Endret 11. mai 2005 av Timur Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Du må prøve å restarte bios batteriet....eventuelt skifte port for skjerm kortet Mener clear cmos? Ta ut bios batteriet og vent et kvarter før du putter det i igjen. Ta også å skru av strømmen til pc'en. Jeg tror egentlig det er HK som er gåen. Skjedde akkurat det samme med en venn av meg, men det kan jo hende det er Skjermkortet eller PSU. Det funket ikke og psu er det ikke så det er n ok Hk eller VHA... leverer den i morgen til Effekt. Lenke til kommentar
bull_s_eye Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ja det er nok smart, jeg har åsså sendt inn pcen min til Effekt det tok bare en dag å sende den inn , meget god service Og god bruker støtte Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Ja det er nok smart, jeg har åsså sendt inn pcen min til Effekt det tok bare en dag å sende den inn , meget god service Og god bruker støtte Er levert! De lovet at de skulle kikke på den i morgen, men kunne ikke love at den ble ferdig i neste uke pga. forsinkelser. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Du må prøve å restarte bios batteriet....eventuelt skifte port for skjerm kortet Mener clear cmos? Ta ut bios batteriet og vent et kvarter før du putter det i igjen. Ta også å skru av strømmen til pc'en. Jeg tror egentlig det er HK som er gåen. Skjedde akkurat det samme med en venn av meg, men det kan jo hende det er Skjermkortet eller PSU. Det funket ikke og psu er det ikke så det er n ok Hk eller VHA... leverer den i morgen til Effekt. og hvordan vet du at det ikke er psu ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Du må prøve å restarte bios batteriet....eventuelt skifte port for skjerm kortet Mener clear cmos? Ta ut bios batteriet og vent et kvarter før du putter det i igjen. Ta også å skru av strømmen til pc'en. Jeg tror egentlig det er HK som er gåen. Skjedde akkurat det samme med en venn av meg, men det kan jo hende det er Skjermkortet eller PSU. Det funket ikke og psu er det ikke så det er n ok Hk eller VHA... leverer den i morgen til Effekt. og hvordan vet du at det ikke er psu ? Fordi jeg skrev det lengre opp. --- Pcen er ferdig og utrolig nok var det modemet, ja modemet til analog internettoppkopling som var ødelagt. De har testet alle kompponentene og pcen funker fint uten det i. Men bra at det ikke var mer da, kommer på ca. 700 kr. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Pcen er ferdig og utrolig nok var det modemet, ja modemet til analog internettoppkopling som var ødelagt. De har testet alle kompponentene og pcen funker fint uten det i. Men bra at det ikke var mer da, kommer på ca. 700 kr. Da var du heldig. Men jeg må innrømme at det hadde aldri falt meg inn at det var modemet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Evt. jeg tror ikke det kunne falle inn for noen av oss at du bruker modem.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 jeg beklager at jeg ser en smule humor i dette men: Lynet sko ned i dag selvom jeg hadde sånn "bryterkontakt" lyste hele pcen opp Forum: PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor .. connect the dots? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 jeg beklager at jeg ser en smule humor i dette men: Lynet sko ned i dag selvom jeg hadde sånn "bryterkontakt" lyste hele pcen opp Forum: PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor .. connect the dots? Beklager at jeg skrev feil da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå