Gå til innhold

Kjøpe ny data? eller vente til dualcore kommer?

Anbefalte innlegg

Hei :p

Skal kjøpe meg ny data hadde jeg tenkt, men jeg har hørt at det kommer en ny prossesor som heter dualcore og har 2 kjerner.

Jeg lurer på hvilken "pc-bruker" som kommer til å ha nytte for dette?

Videoredigereren, Spiller'n eller surfer'n?

Hvilken nytte er det dualcore gjør?

Mvh. SacrefiZer :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual core er noe de fleste kan ha bruk for hvis du er en av dem som har mange programmer oppe samtidig, og/eller driver med programmer som er laget for det. Tar en stund (1-2 år) før spill drar nytte av dual core.

Så hvis du skal kjøpe deg PC nå den nærmeste tiden, så er vel Athlon64 "Venice" og nForce4 system du bør vurdere. Regner med du er en gamer ;)

Trenger du hjelp til oppsett av denne PC'n, så bare spør mer så hjelper jeg eller andre deg med det.

Lenke til kommentar

Vil tippe videoredigereren..

For det er jo ikke uvanlig, å ha oppe photoshop og et videoredigeringsprogram.

Mens spilleren spiller sjeldent mer en ett spill om gangen.. :p

Men er jo spill som støtter dual core, uten at jeg vet hvordan det virker.. :/

Og surferen gjør jo ikke noen tunge operasjoner, i allefall ikke flere.

Akkurat hva dual core gjør kan du lese litt her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=15703

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men det er sokket 939... til neste år kommer alle AMD CPU til å bruke to nye sokket M2 og en til... da må man kjøpe nesten alt nytt igjen om et år hvis man skal oppgradere.. så man burde vente kanksje til disse sokketene blir standard..

Lenke til kommentar

Du vil få dobbelkjerne til sokkel 939, så du kan oppgradere til dobbelkjeren når den kommer. Det kommer alltid noe nytt "neste år", og du blir egentlig aldri ferdig å vente på noe nytt. Du må vurdere behovet ditt no og handle utfra det.

Lenke til kommentar

Men sett dere i denne sitvasjonen da..

Har en 1 år gammel pc.

Ville dere kjøpt ny og hatt den mens dualcore var ute på markedet og heller ventet med å kjøpe den til den kom på et mer moderat prisnivå.

Eller ventet med å kjøpe ny data og kjøpt ny når dualcore kom?

Mvh. SacrefiZer

Lenke til kommentar

Det beste svaret på det har vel etter min mening Frijazz allerede gitt deg.

Du må liksom vurdere behovet opp mot "investeringen"

Venter du, vil du få noe som yter mer for samme pris som i dag når du er ferdig med å vente. Og venter du litt til den dagen kan du gjøre det samme igjen.

Det er i grunn så enkelt, kommer alltid noe nytt og bedre.

Jeg for min del tror ikke det er noe stort poeng å vente på dual, bare for å være en av de heldige som kjøper de første og dyreste. Men det kommer litt an på hva hovedbruksområdet er da. Spill, som er det mest krevende jeg gjør tror jeg det vil ta ganske lang tid før jeg virkelig ser noe nytte av dual. Og innen den tid har prisen sannsynligvis også gått noe ned.

Men det er meg... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...