Vakta Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kjøpte en Oppgraderings pakke AMD S754 Sempron 2600+ K8M ,256 MB DDR pc3200 Denne pcen tilhører en skole, det går så utrulig tregt å installere Win XP Pro, har nå stått på i 5 timer og det står at det er 16 minutter igjen(laaaange minutter, 23 minutter har blitt 5 timer ) Hva kan være galt her Et annet spørsmål har en 512 ddr 266 liggendes, er det bedre å bruke denne kontra den 256 mb 400 brikka? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Prøv en annen utgave av windows eller et annet operativsystem. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Dette problemet har jeg hatt selv, i mitt tilfelle var det cd-en som var dårlig. Sjekk cd etter riper ol. Ellers er den tidsberegningen veldig ustabil uansett, det har den vært i alle windowsversjoner jeg har vært borti. (har sikkert installert windows på 150 pc-er) edit: jeg syns det er bedre med en 266 512 mb brikke. Kvantiteten er ofte viktigere enn kvaliteten når det gjelds ram, i min mening. Endret 10. mai 2005 av V36a Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Dette problemet har jeg hatt selv, i mitt tilfelle var det cd-en som var dårlig. Sjekk cd etter riper ol. Ellers er den tidsberegningen veldig ustabil uansett, det har den vært i alle windowsversjoner jeg har vært borti. (har sikkert installert windows på 150 pc-er) edit: jeg syns det er bedre med en 266 512 mb brikke. Kvantiteten er ofte viktigere enn kvaliteten når det gjelds ram, i min mening. Har akkurat brukt samme cden på en annen pc AMD 64 3200+ var unna gjort på under kant av en time Edit: Jeg hadde samme tanke så jeg installerte 512 brikka Endret 10. mai 2005 av Vakta Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Husker min bruke 20 min på en Amd athlon 64 2,2ghz 3200+ Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Prøv en annen utgave av windows eller et annet operativsystem. Ja , må nok det. Men jeg vil ikke avbryte installeringen nå snart ferdig (10 Min) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er DMA enablet i bios ? eller kjører du bare i PIO modus.... Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Er DMA enablet i bios ? eller kjører du bare i PIO modus.... hmm, er ikke helt sikker der. Skal se etter når installeringen restarter. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Last først og sist ned Ultimate Boot Disc (Google). Den brenner du ut på en CD som inneholder masse diagnoseverktøy for testing av harddisk, RAM, CPU osv. Denne CDen bootes direkte fra, så den er ikke avhengig av Windows. Det første jeg ville ha prøvd der, er et eller annet diskverktøy, da det kan være harddisk det er noe trøbbel ved. Prosessor skal ha lite å si for installering av Windows, da det hovedsaklig er harddisken som jobber med kopiering av filer. Off-topic: Typisk å se på brukererfaringer på Komplett, f.eks skjermkort, CPU, RAM eller hovedkort: "Kjempebra saker, installerer WIndows på 20 min!!!!" Da lurer jeg litt på hva de har gjort tidligere, hvis det var så revolusjonerende bare med et nytt hovedkort eller lignende... Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Nå funker maskinen helt fint, det gikk vel med 12 timer med installering av windows og drivere til hk Det jeg gjorde før jeg tenkte jeg skulle sette fyr på hele driten var : Jeg tok ut cmos batteriet, puttet det inn igjen og gikk inn i bios og tenkte jeg fikk prøve valget "load optimal defaults" Tenk om jeg hadde gjort det 11 timer tidligere. Hva som ble forandret vet jeg ikke . Jeg har bygd og instalert endel maskiner og det er første gang jeg har prøvd dette valget . Takker for innspill, hva skulle en ha gjort uten HW forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå