Krankemot Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hvilket program trenger jeg for å se Raw filene mine? Lenke til kommentar
kjorlaug Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Rawshooter essentials er et gratis program som både viser og konverterer NEF/CRW filer til JPG/TIFF. Fordelen med det er at det er veldig mye raskere enn andre program jeg har prøvd. Jeg bruker det for å sortere ut de bildene jeg skal ta vare på. Etter det bruker jeg raw-konverteren i PS CS2 for å konvertere bildene, men dette kan du også gjøre i rawshooter. Torbjørn Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Eller Nikon Capture eller Bibble. Det finnes mange. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv om Nikon Capture 4.2.1 krever ganske mye ressurser i PC'en, 1GB minne for å kjøre skikkelig, vil jeg varmt anbefale det. Du kan laste ned en testversjon fra www.nikon.no på support-sidene. Koster vel ca. en tusenlapp når du kjøper det. lykke til Roger Lenke til kommentar
MEI Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Picasa fungerer utmerket. Gratis er det også! Du finner det på picasa.com Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg har kjøpt Capture One LE, fungerer ypperlig. Ikkeno mer Canon-konvertering etter dette altså. Og sånn er det vel generellt også. Kameraprodusentene får holde seg til å lage kameraer, og la andre (og dermed også tillate innsyn i krypteringen på råfilene) til dataprodusenter som vet hva god arbeidsflyt er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå