McBitch Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Siden Hardcoretråden er nærmest død: For mye fritid... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Haha Så det ikke med en gang. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg hørte på Francesco Zeta - Fairyland, og jeg VET at beaten er tatt fra en annen sang. Men hvilken? Det er umulig å finne den igjen blant 210 andre hardstyle låter... Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Beaten dvs. kicket kan jo være fra mange da. Melodien er Enya. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Tenkte ikke på melodien nei, den "ikke-melodiøse" delen Er det vanlig å ta beater fra andre hardstyle låter forresten? Endret 5. mai 2009 av August S Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Man lager ofte kicket selv, men det er jo alltids de som ikke gidder det. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 DJ Dark, er det slik at du er mod på globalhardstyle? Isåfall, kan du aktivere brukeren min, har ventet et par dager og jeg er så keen på å være litt mer oppdatert. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 DJ Dark, er det slik at du er mod på globalhardstyle? Isåfall, kan du aktivere brukeren min, har ventet et par dager og jeg er så keen på å være litt mer oppdatert. Hva heter du? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 er det nokon som veit kven som har lagt denne?! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Orker ikke lage egen tråd om dette.. Er det noen som vet når det blir sensation white i danmark i år? Står november men ingen dato.. Edit: Står forresten november 2008.. Endret 9. mai 2009 av Ground Z Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ingen vet. Du får se senere en gang. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Kan noen forklare meg forskjellene/begrepene Hardstyle, Nu-Style (?), Jumpstyle, Hardcore, Shuffle? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Kan noen forklare meg forskjellene/begrepene Hardstyle, Nu-Style (?), Jumpstyle, Hardcore, Shuffle? Hardstyle - Sån hardstyle skal være. Korte breaks, ordentlige kicks, reverse bassline, mindre melodi, distorted kicks. Nu-style - Mye av dagens nederlandske hardstyle. 12 min breaks, cheesy melodier, latterlige kicks, distorted kicks Jumpstyle - hør på coone, ruthless osv, så finner du ut av det. Hardcore - BPM på 160+, veldig forskjellig hvor mye melodi det er. Shuffle - latterlig dans. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Kan noen forklare meg forskjellene/begrepene Hardstyle, Nu-Style (?), Jumpstyle, Hardcore, Shuffle? Hardstyle: Generelle betegnelsen for hardstyle-musikk i dag. Jeg vil heller kalle gammel god hardstyle for hardstyle, og dagens nu-style for nu-style. nu-style har lange breaks, "empty metallic kicks" og cheesy melodier. Det har ikke old hardstyle, men "old" hardstyle blir så og si ikke produsert lenger. I dag går nesten alt i nu-style, og jeg kan gi et par eksempler på old og nu: Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Jumpstyle har bouncy kicks og er ikke så veldig "melodisk" som nu-style, dette er et eksempel: Se filmen hos Youtube Hardcore har harde, distorted og korte basser, og her finnes det "gammel" og "ny" hardcore. Kan gi et eksempel på industrielt, gammel og ny: Se filmen hos Youtube (Melbourne) shuffle, er en type hardstyle dans som er populær i malaysia og australia. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Disk Warrior Så enig, så enig. En av de få gullkornene innen sjangeren. Endret 12. mai 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå