Gå til innhold

Hardstyle - anbefaling og diskusjon

sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare meg forskjellene/begrepene Hardstyle, Nu-Style (?), Jumpstyle, Hardcore, Shuffle?

Hardstyle - Sån hardstyle skal være. Korte breaks, ordentlige kicks, reverse bassline, mindre melodi, distorted kicks.

Nu-style - Mye av dagens nederlandske hardstyle. 12 min breaks, cheesy melodier, latterlige kicks, distorted kicks

Jumpstyle - hør på coone, ruthless osv, så finner du ut av det.

Hardcore - BPM på 160+, veldig forskjellig hvor mye melodi det er.

Shuffle - latterlig dans.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg forskjellene/begrepene Hardstyle, Nu-Style (?), Jumpstyle, Hardcore, Shuffle?

Hardstyle: Generelle betegnelsen for hardstyle-musikk i dag. Jeg vil heller kalle gammel god hardstyle for hardstyle, og dagens nu-style for nu-style. nu-style har lange breaks, "empty metallic kicks" og cheesy melodier. Det har ikke old hardstyle, men "old" hardstyle blir så og si ikke produsert lenger. I dag går nesten alt i nu-style, og jeg kan gi et par eksempler på old og nu:

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Jumpstyle har bouncy kicks og er ikke så veldig "melodisk" som nu-style, dette er et eksempel:

Se filmen hos Youtube

Hardcore :love: har harde, distorted og korte basser, og her finnes det "gammel" og "ny" hardcore. Kan gi et eksempel på industrielt, gammel og ny:

Se filmen hos Youtube

(Melbourne) shuffle, er en type hardstyle dans som er populær i malaysia og australia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...