Gå til innhold

Hardstyle - anbefaling og diskusjon

sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-122769

Fy faen! "Chubby" sangen av Prophet gjorde noe rart med høytalerne mine på den bærbare pcen min! Høytalerne mine høres ut som en halvdød fugl!

Idiot! :p

Endret av medlem-122769
Lenke til kommentar

Er vel stort sett hastighet/BPM den største forskjellen bunner ut i?

Hardcore er raskere og har oftere hardere kicks og mindre melodiske sanger, men begge sjangerene er diggbart :D

Mja, med den nyere hardstylen vil jeg kanskje si at hardcore har hardere kick, men kicket på den ordentlige hardstylen har jeg ofte sett på som hardere. Hardcore bruker ofte distorded kick, mens hardstyle i alle fall brukte med reverse bass, nå er det gått over til det mange hater som har "navnet" hardkick10 :p

Egentlig vil jeg ikke sammenlikne de to kicksene da de er helt forskjellige. Men det som er fett er hvordan Max Enforcer bruker hardcore kick litt inni sangene sine. Det er jævla fett! I alle fall på Loudness.

Jeg vil ikke helt si at hardcore har mindre melodi i seg. Er faktisk mye melodi i dem og. Hvis du hører gammel hardstyle vil du høre at hardcoren har mer melodi enn hva hardstylen hadde. Men hardstyle har blitt veldig kommerst i det siste og de happye og mange tragiske melodiene tar over. Bare se på Brennan Heart. Han lager bare bootlegs med temmelig triste melodier.

Mange sier at Wai Tam ikke blir released :(

Hmm. I det tilfellet er den vertfall ute i god kvalitet på de få livesets :)

Skulle gjerne hatt hele jeg gitt.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ein ting til: er hardcore till i die cd'ane verkeleg hardcore?

begge er jo hardcore, lizm...

Den første låta går under sjangeren Happy Harcore. Erfaringsmessig tror jeg ikke at det er noen synging i hardcore, utenom ymse 'onde' ord

Den siste er vel et godt eksempel på hardcore. Angerfist er jo også en av pioneerene innenfor sjangeren og, om jeg ikke tar feil :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...