Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Front Line Assembly har ulike stiler. Noen album er skikkelig industrial metal-aktige, mens andre lener seg godt mot pure elektronisk industrial. Implode og Epitaph er vel ganske så elektroniske uten metal-elementer. Endog liker jeg nå alt av dem, da Haujobb er mørkt og tøft. De holder seg til den typiske industrial-vokalen, har herlige melodier (!), industrielle beats og lager god, mørk stemning. De klarer jo selvsagt ikke å holde seg unna diverse metal-elementer de heller, men så er jo industrial tett knyttet til metal på mange måter. Jeg syns ikke det er negativt. Deres beste låt som jeg har hørt hittil er "Penetration". Den bør høres av alt og alle her inne på forumet. Jeg skal prøve å sjekke ut dine anbefalinger! Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Front Line Assembly har ulike stiler. Noen album er skikkelig industrial metal-aktige, mens andre lener seg godt mot pure elektronisk industrial. Implode og Epitaph er vel ganske så elektroniske uten metal-elementer. Endog liker jeg nå alt av dem, da Haujobb er mørkt og tøft. De holder seg til den typiske industrial-vokalen, har herlige melodier (!), industrielle beats og lager god, mørk stemning. De klarer jo selvsagt ikke å holde seg unna diverse metal-elementer de heller, men så er jo industrial tett knyttet til metal på mange måter. Jeg syns ikke det er negativt. Deres beste låt som jeg har hørt hittil er "Penetration". Den bør høres av alt og alle her inne på forumet. Jeg skal prøve å sjekke ut dine anbefalinger! Kjempebra med nye navn, skal se nærmere på Haujobb Frontline er jeg ikke oppdatert på siden jeg var på konsert med dem i Oslo en gang på 90-tallet, da de dro skikkelig til med heavy-gitarer. Kan si at det var en relativt uventet opplevelse etter å ha digget Gashed Senses & Crossfire, og Caustic Grip Var ikke helt klar for det da, kan du si, selv om jeg begynte å bli mer vant til Millennium-plata. Skjønner at de har mer å by på etter det. Edit: et band som jeg ikke synes det funker så bra med metal-elementer i er Apoptygma Berzerk, som gjorde det bra med et rent elektronisk lydbilde. Deres opptreden på Oslo Synthfestival for et par år siden var skuffende i så måte, men meg om det. Synes forøvrig at ebm/industial lykkes bedre å få frem det "harde" på elektronisk måte, enn metal & gitarer, fordi metal ofte blir bundet opp til et mer tradisjonelt lydbilde. Men norske Red Harvest er et hederlig unntak Endret 27. mai 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 "Surface Patterns" av dem er et must! Lenke til kommentar
W Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Paul Maddox and Niki Mak - Reach Out BK - POS 51 (Poeppelbaum Remix) Committee - Welcome (OGR remix) Travel - Bulgarian (Paul Maddox Remix) Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Champion Burns - It's In My Head Champion Burns - It's In My Head (Paul Maddox Mix) Litt gamle men geniale. Paul Maddox er ganske tøff i grunn Endret 28. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 A*S*Y*S - From Past To Phuture Analogic Disturbance - Wait A Second (Rave Mix) Dana - Unendlichkeit DHHD - Destruction DJ Zany - Bass Core Hard Boostok - The Beginning Hardline - Fresh Beats (DJ Vortex feat. Mark Nails Remix) Southstylers - E-town Speedwave - Junior (First Switch Mix) Teknoid - Edge Of Darkness Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 VNV Nation - Structure VNV Nation - Electronaut VNV Nation - Strata Lenke til kommentar
W Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ed Real & The Coalition - 20000 Hardcore Members Eurotrash - Touchdown Baby Doc & SJ - What You Do To Me Baby (Paul Maddox Remix) Lee Haslam - Music Is The Drug (Nick Sentience Remix) Nick Rafferty & The Coalition - Shine K6 - Punk'd Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hardstyle: Blutonium Boy - Follow Me Borax - Take Off (Philippe Rochard vs. Weichei Remix) Braincreator - Fuck My Brain Cally & Juice - Now's The Fucking Time Citizen - Microtek (Hardstyle Masterz Remix) Da Tekno Warriors - The Sound Of Hardbass Dana - Back In Time Dana - Catch My Drift Deepack vs. Luna - Kick This Muthafucka DHHD - 30 Minutes DHHD - D-Tech DJ Zany - Forentic DJ Zany - In My Mind Donkey Rollers - Push'm Up! Hardnation - Humanoid Nowald - Cocaine Operation Strike - Fuck Ignorans Reflector 1 - Freaky Fucking Face The Hose - Call It Hardstyle! (Technoboy Remix) Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Paul Maddox DJ GRH & Paul Maddox - Detour Paul Maddox - Tension Paul Maddox - Revolution Stimulator - Play (Paul Maddox Mix) N-Trance vs. Tidy Trax - Set Me Free (Paul Maddox Mix) Annet Tomcat - I'm Still Free Tidy Boys vs. Tidy Girls - Blow Ya Load BK - Blow Da Joint (anbefaler den på den varmeste om du liker BK) Nick Sentience - Ride The Groove Miss Chongz Bed - Theres No Escape (Ingo Mix) (den er sjuk ) Endret 29. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Syntes det er rart ingen har nevt Gary-D. Det var han som førte meg inn i hard-trance verdenen sent på 90tallet Men i det siste har han nok desverre tapt seg litt. Gitt ut litt for mye plater. Men er dere ute etter noe som rocker så se på det han gav ut på 90tallet/2000 Lenke til kommentar
W Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Syntes det er rart ingen har nevt Gary-D. Det var han som førte meg inn i hard-trance verdenen sent på 90tallet Men i det siste har han nok desverre tapt seg litt. Gitt ut litt for mye plater. Men er dere ute etter noe som rocker så se på det han gav ut på 90tallet/2000 Gary D. - Can't Do Without It den er kul! N-Trance vs. Tidy Trax - Set Me Free (Paul Maddox Mix) Den er konge! Endret 29. mai 2005 av Zyztem Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) N-Trance vs. Tidy Trax - Set Me Free (Paul Maddox Mix) Den er konge! Ja! Tidy er konge! forresten: The Crow - What Ya Lookin' At? (Bulletproof Mix) tihi Endret 29. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 D-trance 11 har myyye gomusikk Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hardhouse er tingen altså... BK - Playing With Knives (Vocal Mix) Captain Tinrib & Sol Ray - Attack Of The 50ft DJ Og av litt gammlere sort: E-Trax - Let's Rock (BK Mix) Stimulant DJ's - Hoover Time Hardfunk er jo også litt stilig, iallefall den skiva jeg har med det... Untidy Dubs vol. 5 Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hardhouse er tingen altså...*snipp* Hardfunk er jo også litt stilig, iallefall den skiva jeg har med det... Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 For å være helt ærlig så syns jeg en del av de nye sangene fra tidy har vært veldig melodi trance. Syns at den musikken de la ut før var helt konge. Slike som Question Mark, Lisa Lashes osv. En del label'er savner jeg, slike som Hotwax. De hadde lagt ut et par tunes som var helt råe. Kan for tiden ikke anbefale noen nye tunes siden jeg ikke har hørt så veldig mye kult i det siste, men kan anbefale en helt rå sang: Miss Chongz Bed - There Is No Escape (Ingo Mix) Som Stish har nevnt før så er Ingo verdt å høre på. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Heisann Adrian! Er egentlig ganske enig i det du sier nå om tidy. Men igår var jeg innom Tidy Store og lyttet til noe av det nye, det var mye der som var ganske fett egentlig. Tenker spessielt på den nye Paul Glazby låta, Want Some? heter den. Jeg lytter til den nå, jeg har ikke hørt Simon Rev mixen enda for orginalen er digg. Håper du blir litt her i musikkforumet ThaMezzy så vi kan få folket til å høre på litt Tidy Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Heisann Adrian! Er egentlig ganske enig i det du sier nå om tidy. Men igår var jeg innom Tidy Store og lyttet til noe av det nye, det var mye der som var ganske fett egentlig. Tenker spessielt på den nye Paul Glazby låta, Want Some? heter den. Jeg lytter til den nå, jeg har ikke hørt Simon Rev mixen enda for orginalen er digg. Håper du blir litt her i musikkforumet ThaMezzy så vi kan få folket til å høre på litt Tidy Ja, hehe! Hørte på den sangen du nevnte her og den var egentlig ganske kul. Vet noen her om Nukleuz har stoppet helt opp for det er lenge siden jeg har hørt fra de? Kan gi dere en link her hvor dere kan finne alt det nye innen hardhouse og slikt. Bangingtunes Kongeside egentlig! Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Neida, Nukleuz har ikke stoppet. Jeg tror det bare siden er lite oppdatert. Lisa Pin-Up slapp ut en vinyl 20 mai. Hardhouse Anthems 6. På den vinylen ligger det disse 2 låtene: Machine Gun Madness Really Like Cocaine 13 mai slapp Alphazone (fra Nukleuz) ut en Hard Trance låt; Flashback Selv er jeg ikke _så_ intr. i Hard Trance, men jeg skal høre på Lisa Pin-Up vinylen nå Men jeg tror nok ikke Nukleuz har like stor produksjon, er sjeldent jeg ser noe nytt ja. edit: aahh..! Det var digg musikk Endret 30. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå