*F* Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Blir som som å si at Whitestripes ikke er ekte rock, ekte rock er Elvis. Sjangere utvikler seg. Uansett, wikipedia har ingen nustyle artikkel, kanskje på tide og lage en? Eneste jeg finner er nustyle gabber, og det er ikke samme greia. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Blir en feil sammenligning. Både White Stripes og Elvis er rock. Både hardstyle og nustyle er EDM (sant?) White stripes er, vel, en undergenre. Vet ikke helt hvor. Elvis kan gå under klassisk rock'n'roll, tidvis nesten på grensen til rockabilly. Ja, begge har rot i det samme, men de er ikke det samme. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 EDM er jo bare en fellesbetegnelse for dansbar elektrinisk produsert musikk. Man kan vel kalle orginal hardstylen klassisk hardstyle og det nye Hardstyle, eventuelt nu-hardstyle, syns det er et bedre begret ettersom "nustyle" brukes i flere sammehenger en bare ny hardstyle. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Og rock er en (i dag) en fellesbetegnelse på en rekke genre. Hvordan ordbruken er og bør utvikle seg skal ikke jeg legge meg opp i, men nu-hardstyle låter ikke galt i mine ører. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Den gamle hardstylen kalles Early Hardstyle. Den ordentlige hardstylen kalles hardstyle. Den kommerielle cheesye hardstyles kalles (unntatt av "gudene" Q-Dance og Scantraxx) nu-style og den nyeste delen med hardcore-ish kicks kalles rawstyle. 1 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Dark, har du lyst å liste opp de viktigste produserne du mener man må høre? Det er ikke tvil om at nustyle er langt mer tilgjengelig, så jeg trenger litt hjelp med å finne hardstyle. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Labelet Theracords. De laget ordentlig hardstyle i dag. Enten kan du søke på Spotify (er noe der, ikke alt) eller så kan du høre previews av sangene her. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk! Har du tips til noen eldre producere? Fra tiden før nustyle? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sjekk gamle SAIFAM-releases. Det gjelder labels som Titanic, BLQ. Activa er også en fin ting å sjekke. Ellers kan du jo sjekke gamle DJ Scot Project releases, Hennes & Cold osv. Sitter på skolen nå, men skriver mer når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 http://www.hardstation.fm/ nåå! Wavolizer Sessions! Herlig musikk en time fremover! Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Citizen - Members of Gay Day Tuneboy - Just a detail The Hose - Call it Hardstyle (Technoboy Remix) A*S*Y*S - DJ's Nightmare Sa.Vee.Oh - Global Anthem Coca - Unreality TNT - Freakuency (Technoboy & Tuneboy Mix) Megamind - Taub (Picotto Mix) Der er noen rimelig bra, early låter. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Godsak: http://www.youtube.com/watch?v=Su_4IYKenCU Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Filmet litt fra DNA i helga: http://www.youtube.com/watch?v=EnMTJEqwy_E Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Skrudde av etter 30 sek Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Skrudde av etter 30 sek Ganger 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er helt greit, 93 andre personer har sett bortimot hele Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Joda, men musikken er likevel Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Du skulle bare visst...! Jeg kommer til denne http://www.youtube.com/watch?v=iMMNp3BPDI4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå