acon Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har en eldre IBM Netvista. Originalt sto det 128mb ram i maskinen.. men jeg kjøpte nylig to brukte brikker slik at jeg fikk 512mb. Når jeg starter maskinen, får jeg beskjed om at det er en minnefeil. Samtidig får jeg beskjed om at maskinen ikke finner noe operativsystem... kommer en IBM melding med et bilde av en diskettstasjon, og trykk F1. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du kan ta ut batteriet(pcen må være avslått) og sette det inn igjen, eller du kan clear CMOS. Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Du kan ta ut batteriet(pcen må være avslått) og sette det inn igjen, eller du kan clear CMOS. Har gjort dette.... men får samme feilmelding Har lastet ned ny bios, men får beskjed om at jeg må "fikse" dataen før jeg kan flashe ny bios. Kan det være noe galt på minnebrikkene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hva med å sette tilbake original RAM? Såvidt meg bekjent har IBM-maskiner alltid hatt rykte på seg å være litt "sære" med RAM-brikker (men det er en stund siden jeg tuklet med IBM-bokser.. så det behøver ikke stemme). Hvis den RAM'en du har fått tak i overhodet ikke er kompatibelt med HK/chipset.. så kan du ha (og *har* trolig allerede) ødelagt mye.. Har "poffa" en del installasjoner under testing av RAM selv... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har en eldre IBM Netvista. Originalt sto det 128mb ram i maskinen.. men jeg kjøpte nylig to brukte brikker slik at jeg fikk 512mb. Når jeg starter maskinen, får jeg beskjed om at det er en minnefeil. Samtidig får jeg beskjed om at maskinen ikke finner noe operativsystem... kommer en IBM melding med et bilde av en diskettstasjon, og trykk F1. Noen som har peiling? Nå vet ikke jeg så mye om ferdigPCer, men 128MB er jo ganske lite, så jeg regner med at det er en rimelig gammel PC....Vet du om den støtter så mye RAM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå