the_ruthless Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg ønsker meg et rippe-program. Jeg har i snart to år brukt AudioCatalyst 2.1. Men så tenkte jeg at jeg skulle prøve ExactAudioCopy, fordi dette visstnok var så veldig superbra. Og dermed lasta jeg det ned. I går, faktisk. Og installerte i dag. Og tok på Beginner-mode. Så prøvde jeg å rippe min fantastiske "Ambeon - Fate of a Dreamer". Joda, den rippa. Svært fort. 112x var vel det kjappeste DVD-Rom'en min greide å spinne CD'en, ifølge programmet. Bare at den ikke spant. Og EAC fikk Lame til å konvertere til MP3. Cirka 20 sekunder per låt. Joda. Rippa hele albumet. Stille. Meget stille. ABSOLUTT ingen lyd når jeg kjørte MP3'en i WinAmp. All annen MP3 fungerte glimrende. HVA er problemet? Kan andre GODE FREEWARE-program anbefales til mine rippe&konvertere-til-MP3-behov? (Må være enkelt, genialt og gi sinnsykt bra kvalitet.) Lenke til kommentar
Borf Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 kva dvd rom har du som klarer å spille cd`er opp i 112x, med min pioneer som skal leser cd i 40x så får eg max 32x Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Svært fort. 112x var vel det kjappeste DVD-Rom'en min greide å spinne CD'en, ifølge programmet. Bare at den ikke spant. DVD-Rom: NEC DV-5700A. 12x/40x. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Linker til (nesten) alt innen MP3 finner du på http://mp3.box.sk/ Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 CDex er meget bra! http://www.cdex.n3.net/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 the_ruthless Har du prøvd media jukebox 8, Er meget bra program, Så har du audiograbber men det er ikke gratis. Kjetil Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Høres ut som om innstillingene for DVD-spilleren din er satt opp feil. EAC->Drive options Kjør "Detect read features" og "examine c2 feature" for å finne ut hvilke modus spilleren din takler. Min gamle HP støtter f.eks. secure mode med acurate stream, noe som gir en råkjapp :wink: ripping på 3-4x! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 20:02, Kjetil Lura skrev:the_ruthlessHar du prøvd media jukebox 8, Er meget bra program, Så har du audiograbber men det er ikke gratis.Kjetil Bare sånn, HEY, la du merke til hva jeg skrev i første post? FREEWARE. Takk. Får vel prøve det en gang til, diskvask. Sjekker de to andre linkene her, også... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 the_ruthless skrev (2002-07-12 21:08): Bare sånn, HEY, la du merke til hva jeg skrev i første post? FREEWARE. Takk. Jepp eg gjorde det ver derfor eg skrev at det ikke var Freeware for du har råd til det. Men det er faktisk en freeware versjon den er her. http://www.audiograbber.com-us.net/download.html [ endret av Kjetil Lura den 2002-07-12 22:36 ] Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: HVA er problemet? Du kan jo prøve å laste ned siste firmware eller vente på ny versjon av programmet, evt. maile forfatteren av programmet. Quote: Den 2002-07-12 20:02, Kjetil Lura skrev:Har du prøvd media jukebox 8, Er meget bra program, Jobber du for det media jukebox el? Du refererer jo til dette programmet overalt i mp3 diskusjoner. EAC er best, og han burde holde seg til dette programmet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Sier meg enig med HAL2002 her, CDex er et utmerket program. EAC er greit nok, men jeg foretrekker CDex. BTW: MusicMatch stinker. IMO. Kan du i det hele tatt velge hvilken enkoder du vil bruke med det? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 02:57, LarsC skrev:Kan du i det hele tatt velge hvilken enkoder du vil bruke med det? Hva er dette med å velge enkodere? Stress! Aaargh! Jeg savner AudioCatalyst forlengst!! Så enkelt, så greit! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: amd_guru skrev (2002-07-13 01:00):Jobber du for det media jukebox el?Du refererer jo til dette programmet overalt i mp3 diskusjoner.EAC er best, og han burde holde seg til dette programmet. Nei det gjør eg ikke men eg liker det programet akkurat som du sier at EAC er best. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Kanskje HardWare.no burde teste rippe-program? Finne seg noen stor-audiofile med-hjelpere for prosjektet, og sette i gang... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 ....eller bare kjøre en avstemning. Ingen her kommer til å tro at det finnes noe bedre enn det de selv har vendt seg til allikevel. Selv utskudd som enda ikke har prøvd det enkle genialt vellydende CDex :smile: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 DinSide presterte jo å kåre Xing til beste encoder for et års tid siden... Så jeg jeg foreslå at HWNO bare lar den saken ligge, sånne reviews bør gjøres av profesjonelle! :smile: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Hmmmmz. /me prøver å tenke selv litt. Hva om jeg prøver CDex? Jeg finner selv ut om det er et godt nok program, for mitt bruk. Er det dårlig lydkvalitet, hører jeg det... Tro meg. (Innenfor rimelighetens grenser.) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: the_ruthless skrev (2002-07-13 03:28):Kanskje HardWare.no burde teste rippe-program? Finne seg noen stor-audiofile med-hjelpere for prosjektet, og sette i gang... Dinside har testet mange mp3 programmer her er hva de sier om media jukebox 8 :Rimelig og avansert medieavspiller:Media Jukebox 8 Mange MP3-filer? Dette jukebox-programmet er et av de beste alternativene vi har sett, og det koster heller ikke all verden. Men dere kan lese selv. http://www.dinside.no/page/artf/30280.shtml?f=katnav Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Quote: Den 2002-07-14 12:31, mad_arab skrev:DinSide presterte jo å kåre Xing til beste encoder for et års tid siden... Så jeg jeg foreslå at HWNO bare lar den saken ligge, sånne reviews bør gjøres av profesjonelle! :smile: Jeg nevnte at HW.NO, i tilfelle test skulle utføres, burde finne seg noen meget audiofile medhjelpere. Jeg mente det, også. Dessuten har jeg ikke så veldig mye imot AudioCatalyst2.1... Bare at jeg ville prøve noe nytt. Men det ser ut til å være vanskelig. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Har ikke så mye imot audiocatalyst i seg selv.. bortsett fra at det benytter Xing codecet som selv JEG klarer å høre at har elendig kvalitet. I tillegg hjelper det ikke så mye at det kutter blindt alt over 16KHz... LAME er gratis, raskt og har suveren kvalitet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå