Gå til innhold

Raskt kamera til ca. kr. 3000

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter kamera til rundt 2-3000kr. Er litt noob innenfor dette så trenger noen tips og anbefalinger.

Har behov for et kamera som er raskt da jeg skal bruke det til øyeblikksbilder av sport bl.a. Videre må jeg kunne ta det ut av lomma og ta et bilde med en hånd uten noen problemer. Ellers trenger jeg også videomuligheter, dvs bedre enn 24fps i ok oppløsning.

Har sett litt på Canon Ixus 40/50 og Sony P150/200 som alternativ. Noen kommentarer til disse kameraene? Ixus 40 får jeg til 1995,- på elkjøp om jeg er rask. Er selvfølgelig interessert i andre alternativ også om det fins noe bedre. Både brukt og nytt.

Respons mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert et fint kamera. Bedre optikk enn ixus 50? Men videofunskjonen er for dårlig.. 10fps er for lite. Må ha et kamere som klarer 24 eller 30.

Forresten så er ikke lette menyer viktig. Men at jeg kan starte det og ta bilder med en hånd er essensielt.

Lenke til kommentar

IXUS 500 er et rigtigt godt kamera, med bedre optik end på mange nyere kameraer, heriblandt IXUS 50. Det slider dog med en svaghed, nemlig hastigheden. Så hvis det er vigtigt for dig synes jeg du skal kigge efter noget andet.

Tag et kig på Panasonic FX2 og FX7 som har bedre billedkvalitet end IXUS 40/50 og som har billedstabilisator.

Det hurtigste mindre kompaktkamera jeg har hørt om er Ricoh Caplio R2, så tag et kig på det hvis hastighed er vigtig for dig

Lenke til kommentar

Skal ta bilder av ting i bevegelse, så hastighet er viktig ja. Billedstabilisator er jo absoultt interessant. Vil bruke kameraet i urolige omgivelser, hvor det kan være vanskelig å holde det rolig. Ser jo også at fx8 er kommet på akam.no. Men det kan kanskje bli vanskelig å få fatt i det før juni?

Lenke til kommentar

hei.

ser du skriver i første innlegget ditt at du kan få tak i ixus 40 til kun 1995,-

på elkjøp,hvis dette stemmer må du si hvor og når det er på tilbud så billig på elkjøp.

ser på nettsiden deres i dag det står til 2740,- og siste tilbudsavisen deres på lørdag stod det heller ingenting om dette, stemmer denne gode prisen er jeg interessert å høre hvordan får tak i den?

Lenke til kommentar
Canon IXUS 500 er et godt kampera med greie( lette) menyer. Hadde jeg vært noob og skulle brukt 3000 på et godt og brukervennlig kamera, hadde jeg valgt IXUS 500.

Trådstarter ber om et raskt kamera. Ixus 500 er overhodet ikke raskt, og trådstarter vil bli meget misfornøyd med et slikt kamera etter min mening.

Jeg ville gått for et Sony P200 om du har penger til det, meget god videofunksjon, lynkjapt, finfin skjerm, høy batterikapasitet og svært god bildekvalitet. Sony sine P100, P150 og P200 har vesentlig bedre bildekvalitet enn Ixus 40 og 50, så jeg ville heller valgt et av disse enn et fra canon.

Lenke til kommentar

Stod i bilag i adressa på fredag eller lørdag. Ringte hovednumret til elkjøp og de bekreftet det. De hadde ca. 20 kameraer igjen i Trondheim.

Har veldig lyst på sonyen ja, spørs om det blir det. Bildekvalitet er jo absolutt viktig også.

Lenke til kommentar
Canon IXUS 500 er et godt kampera med greie( lette) menyer. Hadde jeg vært noob og skulle brukt 3000 på et godt og brukervennlig kamera, hadde jeg valgt IXUS 500.

Trådstarter ber om et raskt kamera. Ixus 500 er overhodet ikke raskt, og trådstarter vil bli meget misfornøyd med et slikt kamera etter min mening.

Jeg ville gått for et Sony P200 om du har penger til det, meget god videofunksjon, lynkjapt, finfin skjerm, høy batterikapasitet og svært god bildekvalitet. Sony sine P100, P150 og P200 har vesentlig bedre bildekvalitet enn Ixus 40 og 50, så jeg ville heller valgt et av disse enn et fra canon.

Jeg bare rådet til det kameraet jeg syns er best...IXUS 500 er overhode ikke et tregt kamera...Desuten så han etter tips, dette er mitt tips fordi jeg syns det er et godt kamera. Holder i massevis for en noob.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...