Gå til innhold

Dyre fraktpriser med microplex

Anbefalte innlegg

Ok.. så der burde det jo egentlig være en måte at dere får kvittering på at varen er sent.. med ett nr på slik at dere kan bevise at pakken faktisk er sendt. Noe man kan lufte for posten om dette ikke er mulig.

Det du beskriver der er jo i hovedtrekk forskjellen mellom uregistrert post (brev) og registrert post (servicepakke/bedriftspakke) som jo er det vi benytter oss av idag.

exp. gebyr.. hvorfor har ingen andre dette da?

Det er du nesten nødt til å spørre dem om - ikke oss :yes:

men uansett.. da har vi fått oppklart en del ting.

Knallbra :thumbup:

Da er det straks sengedags i Sarpsborg - ha en fortreffelig natt!

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fraktprisene er noe stive ja - spesielt på mindre varekjøp - der bør jo Microplex prøve å revurdere systemet sitt. Noe de har sagt at de gjør - men det tar tydligvis noe tid.

I mellomtiden spør vi hvordan andre webshops kan gjøre ting billigere, da de må face samme økonomiske krav som Microplex. Ingen som har noe svar? Det tror jeg ikke på - et eller flere ledd må være fordyrende! Det trenger nødvendigvis ikke være noe hokus pokus penger-rett-i-lomma-på-eieren deal, men at systemet kanskje ikke er optimalisert?

Uansett er få webshops som har samme sortimentsutvalg og et eget brukerforum, DER kan ANDRE ha noe å lære. Ellers har jeg bare hatt gode erfaringer - så er jo ikke grunn til å svartmale situasjonen heller ..

Lenke til kommentar

Microplex er greie nok de, men ekspederingsgebyret (uansett om det er 25 kr eller hva det nu måtte være) gjør at jeg stort sett foretrekker andre webshoper nu. Servicen er forøvrig ellers god på Microplex.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge på mine meninger om saken:

De 25kr. Microplex tar ekstra synes jeg faktiskt er positivt. Hvis man tenker litt igjennom det, så kommer man fram til at det rett og slett er vi som bestiller mye fra dem på én ordre, som tjener på dette, mens derimot, de som kjøre f.eks. kun en vifte eller noe, må betale litt ekstra. Det koster penger for Microplex også å få pakket pakkene og sendt dem av gårde. Derfor synes jeg denne lille avgiften er positiv, etter min mening kunne også flere webshopper begynt med dette.

Når det gjelder brevsending, skjønner jeg meg også på Microplex. Dem liker ikke dårlig omtale osv. fra forbrukerene, og det er det det ender opp med når brevpakker blir borte i posten. Det sier seg selv.

Egentlig så er det største minuset med Microplex og frakt at de ikke tilbyr forskuddsbetaling. Det er oppkravsgebyret på 45,- som er det som irriterer når man skal bestille fra dem.

Jeg gleder meg til den nye webshoppen deres kommer, håper den gjør det snart :thumbup:

Lenke til kommentar

skjønner ikke at folk fortsatt skal klage etter å ha fått dette grundig forklart, og vi har også blitt fortalt at det kommer nytt system rimelig snart, som vil forbedre masse, bla.a at man slipper oppkravsgebyr ved bruka av Visa/Mastercard.

jeg stiller meg faktisk helt (finner ikke noe bedre ord) passiv til denne saken etter å ha lest alt nå, de småtingene som jeg ikke liker (også dyr frakt) kommer til å bli forbedret, og det er greit.

ting tar tid

- deal with it!!

Lenke til kommentar
exp. gebyr.. hvorfor har ingen andre dette da?

Og ikke kom å si at det er bakt inn i prisene til andre.. da det er tull.

Når en pakke skal sendes, går det en del arbeidstid (koster penger), og en pappeske og bobleplast e.l. (koster også penger), uansett hvor du bestiller fra. Dette er ikke gratis uansett hvordan du snur og vender på det, og hvem tror du det er som alltid betaler regningen? Jo, det er selvsagt kunden.

Når det er sagt, har jeg også irritert meg over ekspedisjonsgebyret til Microplex, men ting blir en del bedre med en VISA-ordning. Det viktigste er å se på totalprisen, og nå har MP begynt å få en del konkurranse på en del produkter.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Hmm, jeg regner bestandig med at porto og frakt vil koste ca 150 kroner, uansett hvem jeg bestiller fra, og 100 kroner i frakt hvis jeg bruker visakort. Det er den gjennomgående prisen for å få bestilt noe fra web, og som gjør at jeg ikke kjøper ting på impuls, jeg venter heller til jeg har en bunke ting som skal kjøpes, og bestiller hele pakken på en gang.

Noe som faktisk gjør at jeg ennå ikke har fått brukt opp alt jeg kjøpte sist gang fra Micropleks, som var en kjempepakke på 2k(stort sett bare småting). I bunn og grunn er jeg faktisk meget fornøyd med dette firmaet, og er så ofte innom at kombinasjonen "mi" piltast ned og enter bringer meg til forsiden deres.

~150 kroner er slettes ikke mye. Hvis det er så veldig mye, så kan du jo utfordre posten og se om du klarer å frakte en pakke fra Sarpsborg til, feks Tromsø på 4-5 dager, samtidig som du holder kunden oppdatert om hvor den er i landet. For ~75 kroner. ~50 lappen som er igjen, altså oppkravsgebyret er jo bare for å sørge for at den bedriften som leverer produktet virkelig skal få pengene sine. Og så går jo 25 kroner til de heldiggrisene som skal pakke pakken din slik at den ikke blir skadet på veien.

mm

Lenke til kommentar

At så mange pakker forsvinner i Posten høres ut som en tynn forklaring. Firmaet jeg jobber i har de siste 6 månedene sendt ut rundt 1600 pakker som vanlig A-post, uten at en eneste har forsvunnet eller blitt skadet. Erfaringene våre er at det er registrerte pakker det er mest trøbbel med. Svært forsinket levering, og at posten glemmer å sende ut henteseddel er gjengangere.

Så hvis det virkelig er et så stort problem at det blir uøkonomisk, vil jeg tro at problemet skyldes dårlig merking/pakking fra Microplex's side.

Det må jo selvsagt tas forbehold: Kun små pakker, og kun med verdier under 500 f.eks.

Jeg er temmelig sikker på at Microplex vil tjent på å sende som brev, og heller betale for de pakkene som skulle forsvinne (om kunden nekter å godta at de tok ansvaret for det).

Jeg har vel gitt blaffen i rundt 10 ordrer fra microplex pga jeg rett og slett ikke takler å betale nesten like mye i frakt som varen koster. Mange av disse ordrene har gått til andre firmaer, som f.eks. Komplett/Netshop, som heldigvis begynner å få inn litt av produktene kun Microplex har hatt tidligere. Hos dem er det mye enklere å "spare" penger på porto ved å kjøpe flere varer, da det er alltids er en eller annen datating du også trenger.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...