StupidNick Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 jeg sendte den også! Alle sender, så skjer det kanskje noe! Lenke til kommentar
St.Jimmy Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Det er bra jonas27389. Nå skal microplex få litt pepper Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Når jeg kjøpte min PSU fra micropex, så manget det noen ting, som skruer og overganger.. Sendte mail, og hva tror du hendte, jo de sendte meg det som VANLIG BREV. Det kosta meg selvfølgelig ingenting å motta varen, men synes det er rart at det ikke blir gjort på andre små varer, når at de gjør det på "tillegssendelser" eller hva jeg nå skal kalle det... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det er bra jonas27389. Nå skal microplex få litt pepper JA! Kan ikke alle bare sende inn en mail med klage + link? Jeg skjønner ikke hva de har å tape på å gjøre noe slikt? Uansett hvor store kostnader de måtte ha på å tilrettelegge et slikt system så bør det jo gi avkastning etter en viss tid... Microplex må bare skjerpe seg. Lenke til kommentar
St.Jimmy Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Sender dere mailen til support eller annet? Lenke til kommentar
St.Jimmy Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Så hva en annen fikk i svar da han sendte inn klage grunnet høye frakpriser: ----------------------------Vi kan dessverre ikke sende bestillinger som brev. Posten erstatter ikke brev som blir skadet/forsvinner i postgangen og da vi sendte bestillinger som brev for noen år siden ble det så store ekstrautgifter fordi vi stadig vekk måtte sende bestillinger på nytt fordi de "forsvant" i postgangen. Vi sender derfor alle bestillinger som pakke og det vil neppe endre seg på lang tid hvis det i det hele tatt vil bli endret. Vi vil kunne tilby betaling med kort (Visa, Mastercard o.l.) når vår nye netthandelsløsning er klar og man kan da spare oppkravsgebyret på kr 45.- men det er fortsatt en stund til dette er klart. Knut Erik Røtne Support Microplex Norge AS, Trøskenveien 36, N-1708 Sarpsborg Tlf: +47-69127790, Fax: +47-69127791 http://www.microplex.no --------------------------------- Endret 10. mai 2005 av St.Jimmy Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Vel, det var iallefall en gyldig grunn fra microplex sin side! Nå ble det straks bedre Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) gyldig grunn? kunne sagt for lenge siden hva han hadde svart. og NEI.. det er ikke noen gyldig grunn. For om du som kjøper velger den måten, så velger du også å ta den risken av pakken kan bli borte.. og mp.no fraskrives alt ansvar. ryk å reis mp.no er nettopp det jeg mener med at de er lite villige til å prøve noe nytt til oss kunder Endret 10. mai 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det er jo selvfølgelig en mulighet, om dette da er lovlig... Pakken er jo MP sin helt til kunden har skrevet under på at han har mottatt den, og å skrive fra seg dette og si at "jeg som kunde" eier pakken idet den er levert fra MP, det tror jeg ikke det er mange som vil. Slevfølgelig skulle dette ha vært en mulighet på ordre under 4-500, da dette er en sum folk kan dekke selv, og spare frakt. Men på store ordre, der synes jeg ikke dette skal være en mulighet, ingen av partene blir veldig fornøyd hvis pakken kommer bort og kunde sier at det var MP sin feil (uansett om han har krysset av for at han "tar ansvaret" eller hva jeg nå skal kalle det), kunde kan jo påstå at pakken aldri i det hele tatt har blitt sendt, og posten har jo ingen bevis på hverken det ene eller det andre, og MP kan jo kun bla frem papirer (som kunde selvfølgelig vil si at er falske) Så på 0-500 kundens valg å velge postgang, over 500, så synes jeg at det ikke skal være mulig å ta noen annen sending enn en som kan spores. Enig? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hadde dem ennå gjor det slik som komplett har gjort det.. det fungerer utmerket etter min mening.. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Glad jeg bor 15 minutter fra selve lageret. Lenke til kommentar
Microplex Norge AS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 det er ikke noen gyldig grunn. For om du som kjøper velger den måten, så velger du også å ta den risken av pakken kan bli borte.. og mp.no fraskrives alt ansvar. ryk å reis mp.no Hei! Jeg har allerede gitt svar om dette til flere via email men tar det her også - jeg blir litt "matt" når jeg leser innlegg som dette :-) Vi forsøker å se til at våre kunder får en så smertefri handel som mulig på alle måter. Dette gjelder også fraktmetoder, og en av årsakene til at vi nå bruker svært mange penger på nytt økonomisystem og webshop er så vi kan tilby kundene våre den etterhvert så etterlengtede kortbetalingen og dermed mulighet for å spare kr. 45,- i postoppkrav. Vi har forsøkt å sende pakker som brevpost tidligere. Vi satte også som krav at kunden påtok seg risikoen for at pakken kunne forsvinne og det fungerte greit i en periode, men etterhvert som det "forsvant" en del pakker kan du jo gjette hvem som alikevel ble sittende som Sorte-Per når kundene var rasende for at pakkene ikke dukket opp. "Ja, men du tok jo risikoen selv?" fungerte i de situasjonene svært dårlig. Så - selv om du selvsagt står helt fritt til å be oss ryke og reise synes jeg det hadde vært greit om du sjekket de faktiske forhold innen du uttalte seg så bombastisk om vår begrunnelse for kun å sende registrerte pakker. Til slutt: Utviklingen av webshoppen har dessverre tatt veldig lang tid (over 1 år) men endelig ser det ut til at vi nærmer oss mållinjen og vi håper at dere alle kommer til å sette pris på mulighetene som etterhvert vil dukke opp i shoppen og at det med det viser seg å ha vært verdt å vente på. Ha en fortsatt god kveld :-) -- mvh Espen Faale Microplex Norge AS Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg har hørt grunnen deres 4-5 ganger nå..så det kan jeg utenatt. Dere har jobbet med nytt system i 1 år? Mao.. 2 år for sent... Hvorfor får andre det til å sende i brevpakke og ikke dere? Jeg har veldig lys å sjekke opp hvilke juridiske retter ligg bak om man kan kreve at kunden tar hele risikoen det ligger i å sende brevpakker. Jeg vill tro at det ikke er noe problem. Jeg har ikke vært borti at dere har sendt i brevpakker.. om det er sant eller ikke vet jeg ikke.. blir bare spekulasjon. Forhåndsbetaling er noe dere burde ha innfør for lenge siden. Og for ikke å nevne det rett og slett tåpelige exp. gebyret på 25 kr.. ikke mye men 25 kr for mye. Dere har uansett drevet med så mye rart å tull at jeg har mistet troen på dere og går gjerne til konkurrenten å handler. Det var mine tanker for nå Endret 10. mai 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har hørt grunnen deres 4-5 ganger nå..så det kan jeg utenatt. Dere har jobbet med nytt system i 1 år? Mao.. 2 år for sent... Hvorfor får andre det til å sende i brevpakke og ikke dere? Jeg har veldig lys å sjekke opp hvilke juridiske retter ligg bak om man kan kreve at kunden tar hele risikoen det ligger i å sende brevpakker. Jeg vill tro at det ikke er noe problem. Jeg har ikke vært borti at dere har sendt i brevpakker.. om det er sant eller ikke vet jeg ikke.. blir bare spekulasjon. Forhåndsbetaling er noe dere burde ha innfør for lenge siden. Og for ikke å nevne det rett og slett tåpelige exp. gebyret på 25 kr.. ikke mye men 25 kr for mye. Dere har uansett drevet med så mye rart å tull at jeg har mistet troen på dere og går gjerne til konkurrenten å handler. Det var mine tanker for nå Dette blir bare useriøst. Slike kommentarer som "hvorfor har ikke dere gjort dette før" blir litt "barnslig". Kan vi ikke holde oss på et saklig nivå her? Jeg har hørt om flere tilfeller der microplex.no har sendt pakker som brev. Og, jeg syntes deres grunn for å ikke gjøre dette lenger er god. Det er mye bedre å bruke tid på å utvikle nye webshop enn å kunne tilby brevpost. Nå venter jeg bare i spenning på nye webshop, håper den blir bra nå som Microplex.no har brukt 1 år på dette. Jeg syntes Microplex.no svarer saklig og oversiktlig, slike uttalelser som de du kommer med blir for usaklige og useriøse for meg... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette blir bare useriøst. Slike kommentarer som "hvorfor har ikke dere gjort dette før" blir litt "barnslig". Kan vi ikke holde oss på et saklig nivå her? Jeg har hørt om flere tilfeller der microplex.no har sendt pakker som brev. Og, jeg syntes deres grunn for å ikke gjøre dette lenger er god. Det er mye bedre å bruke tid på å utvikle nye webshop enn å kunne tilby brevpost. Nå venter jeg bare i spenning på nye webshop, håper den blir bra nå som Microplex.no har brukt 1 år på dette. Jeg syntes Microplex.no svarer saklig og oversiktlig, slike uttalelser som de du kommer med blir for usaklige og useriøse for meg... hvorfor blir det barsnlig? Er ett helt legitimt spørsmål som jeg gjerne vill ha svar på. om det er som jeg tror.. at man kan juridisk binde bort ansvaret ved bortkommede pakker.. så er ikke grunnen god. Men er det ikke juridisk rett beklager jeg selvfølgelig mine påstander om det. 1 år har dem brukt.. og da kommer det igjen. hvorfor så de ikke de tidligere at sysmene demmes begynte å bli for gamle i forhold til andre sine ? f.eks det å kunne forhåndsbetale på en skikkelig måte. de svarer i samme regla som vanlig microplex.no.. noe som i og for seg er greitt.. da det er ett greitt svar.. men de svarer ikke på alt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette er virkelig blitt en tåpelig tråd; Dersom du ikke liker betingelsene, så handle en annen plass! Det er greit å ha en mening om tingenes tilstand, men det var da makan til tåpelige innlegg! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ja, jeg handler en anne plass.. det har jeg allerde sagt. Tåpelige innelgg? Hva er så tåpelig med å spørre om hvorfor de ikke har gjort noe før nu? Hvorfor de ikke klarer noe andre klarer? Hvorfor de ikke har hatt noen form skikkeilg forhåndsbetaling i det hele tatt? Hvorfor har de en exp. gebyr som ingen andre har? Hva er så tåpelig med det? Lenke til kommentar
Microplex Norge AS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 om det er som jeg tror.. at man kan juridisk binde bort ansvaret ved bortkommede pakker.. så er ikke grunnen god. Men er det ikke juridisk rett beklager jeg selvfølgelig mine påstander om det. Vi kunne kanskje - med loven i hånd - latt være å sende ut erstatningspakker for de som ikke dukket opp, men siden vi ikke kunne bevise ovenfor kunden at vi faktisk hadde sendt pakken valgte vi heller å sende varene ut på nytt som registrert pakke. 1 år har dem brukt.. og da kommer det igjen. hvorfor så de ikke de tidligere at sysmene demmes begynte å bli for gamle i forhold til andre sine ? Vi ble fortalt at økonomisystemet vi brukte ville kunne integreres med kortbetaling og slo oss (dessverre) til ro med det. Når det så viste seg at utviklerne ikke fikk det til å fungere som det skulle startet vi med utvikling av vårt eget system fra bunnen av. f.eks det å kunne forhåndsbetale på en skikkelig måte. Vi tok også imot forskuddsbetaling tidligere. Etter en stund fikk vi instruks fra Forbrukerombudet om at vi ikke hadde lov til å praktisere dette og fjernet dette tilbudet etter å ha talt for døve ører at det var kundene selv som ønsket dette. Hvorfor har de en exp. gebyr som ingen andre har? Dette har vi forklart bl.a. her. de svarer i samme regla som vanlig microplex.no.. noe som i og for seg er greitt.. da det er ett greitt svar.. men de svarer ikke på alt. Jeg håper at jeg fikk med meg alle spørsmålene dine denne gangen? :-) -- mvh Espen Faale Microplex Norge AS Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 om det er som jeg tror.. at man kan juridisk binde bort ansvaret ved bortkommede pakker.. så er ikke grunnen god. Men er det ikke juridisk rett beklager jeg selvfølgelig mine påstander om det. Vi kunne kanskje - med loven i hånd - latt være å sende ut erstatningspakker for de som ikke dukket opp, men siden vi ikke kunne bevise ovenfor kunden at vi faktisk hadde sendt pakken valgte vi heller å sende varene ut på nytt som registrert pakke. 1 år har dem brukt.. og da kommer det igjen. hvorfor så de ikke de tidligere at sysmene demmes begynte å bli for gamle i forhold til andre sine ? Vi ble fortalt at økonomisystemet vi brukte ville kunne integreres med kortbetaling og slo oss (dessverre) til ro med det. Når det så viste seg at utviklerne ikke fikk det til å fungere som det skulle startet vi med utvikling av vårt eget system fra bunnen av. f.eks det å kunne forhåndsbetale på en skikkelig måte. Vi tok også imot forskuddsbetaling tidligere. Etter en stund fikk vi instruks fra Forbrukerombudet om at vi ikke hadde lov til å praktisere dette og fjernet dette tilbudet etter å ha talt for døve ører at det var kundene selv som ønsket dette. Hvorfor har de en exp. gebyr som ingen andre har? Dette har vi forklart bl.a. her. de svarer i samme regla som vanlig microplex.no.. noe som i og for seg er greitt.. da det er ett greitt svar.. men de svarer ikke på alt. Jeg håper at jeg fikk med meg alle spørsmålene dine denne gangen? :-) -- mvh Espen Faale Microplex Norge AS Hmm.. Ok.. så der burde det jo egentlig være en måte at dere får kvittering på at varen er sent.. med ett nr på slik at dere kan bevise at pakken faktisk er sendt. Noe man kan lufte for posten om dette ikke er mulig. Da skjønner jeg hvorfor dere ikke har gjort noe med tanke på økonomi systemet. exp. gebyr.. hvorfor har ingen andre dette da? Og ikke kom å si at det er bakt inn i prisene til andre.. da det er tull. men uansett.. da har vi fått oppklart en del ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå