Gå til innhold

Dyre fraktpriser med microplex

Anbefalte innlegg

Siden jeg har vært en slik grei gutt lovte min mor meg ta jeg skulle få et nytt tastatur.

Så jeg så litt rundt på internett og liit andre butikker, Plutselig falt jeg for Bzerk/Mist tastaturet. Jeg la det i handlekurven og tenkte at dette ble sikkert 50kr i frakt. Men nei, til min store forbauselse ble det 150kr i frakt :thumbdown: Det er jo nesten like mye som tastaturet koster, så jeg tenkte at microplex får ha det så bra så får jeg heller kjøpe dette til 299 på spaceworld. Dette er litt for ille å betale i frakt, synes ikke dere også det? Vet ikke helt om jeg skal droppe det. Har dere også opplevd skyhøye frakt priser når dere har handlet på nett?

EDIT: Hvis ikke Bzerk/Mist bildet kommer opp så er det det svarte tastaturet til 195.

Endret av St.Jimmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda frakt er ofte dyrt i forhold til prisen på det du vil kjøpe, og Microplex greier på en eller annen måte å gjøre frakt dyrere enn andre. Det er i hvert fall en følelse jeg sitter igjen med etter å ha handlet der.

Sukkertøy hjelper ikke.

Sturla

Lenke til kommentar

jeg må dessverre si meg enig i at microplex stiller i en klassefor seg selv når det gjelder å være dyre på frakt og behandlig av ordrer,

derfor vegrer jeg meg ofte fra å handle fra microplex, og finner heller det nødvendige produktet fra en annen billigere leverandør om mulig

tror microplex ville økt salgs volumet sitt endel om de hadde "ordnet" opp i de skjulte kostnadene med å handle fra dem...

Lenke til kommentar

For den prisen får man det levert hjem på døren fra andre butikker.

Jeg har vurdert microplex flere ganger, men som oftest er det bare småting jeg trenger der, og da blir det for dumt å betale like mye i frakt som det varen koster. Ikke går det ann å betale med visa heller.

Lenke til kommentar

Tror nok du kan skylde på Postens takster her. Oppkrav koster 56 kroner pluss porto og emballasje. Dessuten har alle websjapper et behandlingsgebyr.

Det koster ikke mange kaloriene å tenke seg til dette. Hadde trådstarter bestilt et par ting til, ville ikke prisen sett så ille ut. :love:

Lenke til kommentar
Tror nok du kan skylde på Postens takster her. Oppkrav koster 56 kroner pluss porto og emballasje. Dessuten har alle websjapper et behandlingsgebyr.

Det koster ikke mange kaloriene å tenke seg til dette. Hadde trådstarter bestilt et par ting til, ville ikke prisen sett så ille ut. :love:

Jeg mener å huske at microplex har et extra expideringsgebyr på 25,-

Dette er et gebyr som man sjeldent finner hos andre webshop's..

Lenke til kommentar

Hei Mac Fan

Bestill en kabinettvifte fra f.eks komplett, få den sent som brevpost (ja det er mulig) se på fraktprisen.. Gå så inn hos Microplex og se hva de skal ha for å sende deg den samme vifta eller tilsvarende.

Surprise Surprise.

Heldigvis har flere og flere nettbutikker begynt å selge varer som Microplex var alene om for bare ett til to år siden. :)

Sturla

Lenke til kommentar

Det blir alltid dyrt og sende noe i oppkrav...tror ikke det er mange kronene å spare på og bestille fra en annen webshop maks.. 20-30kr.... (Edit: hvis varen sendes i oppkrav.. forskuddsbetaling vill gjøre det mye billigere...)

Men microplex burde seriøst vurdere og ta imot forskuddsbetaling....da blir frakten langt billigere.. ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Vendur.no er klart best på frakt. Der kan man få varen sendt som brevpost til en behagelig pris, vanligvis under 50kr. Jeg er overbevist over at Microplex.no kunne tjent en god del mer på å tilby slike frakttakster. Uansett hvor stor sum de må ut med for å anlegge slike rutiner så må det jo lønne seg i lengden?

Jeg har selv opplevd det samme som trådstarter. Mange produkter hos Microplex.no tilbys ikke av andre butikker. Men, det blir litt dumt å betale 150kr i frakt for en viftegrill til 70kr :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært en liten detektiv og sjekket ut det papabear sa. ''bestilte'' en vifte som kostet 75kr hos netshop og 84kr hos microplex, så la jeg det i handlekurven og vet dere hva jeg så? Det ble 126kr + frakt (servicepakke) med netshop og 226kr + frakt med microplex. Detter er jo helt ufatteligt :nei:

Lenke til kommentar

det er greit nokk, men tilbake til saken, jeg vil anbefale det tastaturet på microplex, greit, det blir 100kr ekstra, men da slipepr du et tastatur med F-lock, og det mener jeg er verdt det!

dessuten så er det et flott tastatur også, en venn av meg har det..

Lenke til kommentar

min mening om microplex.no

dyre på frakt.

de sier at de 25 kr som er i exp gebyr er bakt inn i prisene på andre butikker.. men ikke hoss dem, men hvorfor i h**** er dem på en del varer dyrere eller like dyre som andre da?

og hvorfor ikke bare fjernet gebyret og lagt det inn i prisene som alle andre normale webshops gjør. ?

Bare ta en titt på ligningen til microplex.no for året 2003.. så ser man hva dem sitter igjen med.. MYE

lite vilige til å finne på andre gode muligheter for frakt av småting.. som f.eks brevfrakt.

enormt trege til å få til forhåndsbetaling.

Så.. min microplex.no tid er over.. for godt..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...