toranv Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kjøpte meg en PowerBook 12.1" i dag og har lastet ned msn, firefox,limewire og tomato(torrent klient). Jeg klarer og legge de i mappen som heter programmer og når jeg skal bruke de så kommer det ett bilde av en disk eller noe sånt på skrivebord men når jeg lukker kan jeg unmounte det er det virkelig nødvendig at det skal være sånn. beklager for dumt spørsmål men kan faktisk ikke noe... på forhånd takk for all hjelp som jeg kan få. Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis jeg forstår det du skriver riktig så er det instalasjonsfilene du har lagt over i program mappen. Når du dobbel klikker så vil det mountes en "disk" på skrivebordet, åpne den og dobbellklikk instalasjons-filen. Du vil nå få et valg om hvor du vil instalere programmet, velg program mappen. PS! Enkelte programmer som f.eks Microsoft office er "ferdig-instalert", da tar du bare mappen som ligger i "disken" som er er mounted på skrivebordet, og drar den over til program mappen. Etter instalasjon, så un-mounter du "disken" og eventuelt sletter intsalasjonsfilene (de trenger du ikke lenger). Lenke til kommentar
toranv Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) jeg har på en måte innstalert de men kommer fortsatt opp en sånn drive Endret 10. mai 2005 av toranv Lenke til kommentar
toranv Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 ok nytt problem... jeg har fått det til med firefox men problemet er bare med msn og tomato torrent. det er ikke noen innstallasjon i den mappen jeg har lastet ned bare noen filer sm kjøer programmet ikke innstalasjonsfiler skjønner det ikke og hvordan uninnstalle (sorry for n00bish questions Lenke til kommentar
toretors Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Når du laster ned vil du få en .dmg fil, når du åpner denne mountes en disk på skrivebordet. I denne disken ligger programmet. Det du så gjør er å dra programmet over til program-mappen, slik at det kopieres. Så går du inn i program-mappen og åpner det nylig kopierte programmet. Etterpå kan du hive både disken som kom fram og .dmg-fila + evnt. andre filer som følgte med nedlastinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå