Jihadinmymind Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette er stråden for de som har sett A Clockwork Orange! Her kan vi diskutere teorier, handlingen, musikken osv. Slenger på med en quote: "I've suffered the tortures of the damned sir...the tortures of the damned." Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Synes denne filmen virker syk. Hva handler den egentlig om? Er det kun sprø, sær humor? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hehe. Samme fyren som lagde 2001 sin. (favorittfilmen din). Men jo, den er ganske 'syk' på sett og vis. S, Lenke til kommentar
UAM Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Synes denne filmen virker syk. Hva handler den egentlig om? Er det kun sprø, sær humor? Plukker man filmen fra hverandre er handlingen svært enkel og lettforståelig, og ikke særlig interresant. Det som gjør filmen spesiell er den totale estetikken, språket, det visuelle og ikke minst Walter Carlos sin musikk. Dette er surrealistisk filmkunst, enten apellerer det til deg eller så gjør det ikke. Jeg elsker den! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg elsker den! Alle elsker den. I mine øyne er det en av få filmer alle generelt sett liker. Det eneste som forstyrrer påstanden litt, er aldersgrensen. Det gjenstår i hvert fall for meg å finne noen seriøse folk som mener den er kjedelig. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg elsker den! Alle elsker den. I mine øyne er det en av få filmer alle generelt sett liker. Det eneste som forstyrrer påstanden litt, er aldersgrensen. Det gjenstår i hvert fall for meg å finne noen seriøse folk som mener den er kjedelig. Vel, jeg elsker den ikke og klarte ikke en gang å se den ferdig. Det er egentlig veldig rart i og med at jeg liker mange av Kubricks filmer. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 A Clockwork Orange har nok ikke samme effekten nå som da den kom. Da den kom var den meget sjokkerende hvor heslig og voldelig denne antihelten var. Nå synes folk at volden og alt det der er bare morsomt. Flott musikk er det jo virkelig da. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hehe. Samme fyren som lagde 2001 sin. (favorittfilmen din). :!: To av yndlingsscenene mine er fra denne scenen: Ludovico og Singin' in the rain. Topp 5, fantastisk film. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 genialt bisarr film en av mine favoritter Lenke til kommentar
knutby Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Utrolig bra film ja, men som noen sier. I dag ler vi av den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå