Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bråk fra pc! jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å spiller WoW, så plutselig begynner pc'en og lager noe forferdelig lyd. Den knirker litt, + at alle viftene lager mye mer lyd enn vanlig! kanskje dobbelt så mye:(hva kan dette være?pc'en er 3 uker ny(500w strømforskyning)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men vis jeg setter ned farten så blir jo cpu veldig varm! ikke sant?jeg er fortvilet:(

Vet du at det er CPUviften som bråker?

Det jeg ville ha gjort er å sette PCen på bordet, åpne den opp, så starte den opp.

Når du hører at viftene bråker prøver du å stoppe en og en vifte av gangen. Hvilken av viftene er det som bråker? Når du vet hvilken vifte som bråker har du to valg.

1. Bytte ut viften med en mer stillegående

2. Sette ned hastigheten. Før du setter ned hastigheten må du først finne ut hvor varmt det er under load(f.eks. under spilling). Dersom temperaturen ikke er noe spessiel høy kan du prøve å sette ned hastigheten på viften. Det kan du enten gjøre ved å bytte om 5v og 12v ledningene på viften eller ved å kjøpe en viftekontroller. Dersom du bytter 5V og 12V vil hastigheten halverse. Etter at du har byttet hastighet ville jeg først ha skjekket hvor mye varmere det er.

EDIT: Ikke stopp viftene for lenge, da det kan bli overopphetning...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...