Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc krasjer når jeg spiller spill.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg ny pc sist sommer. men har et stort problem: den krasjer når jeg spiller spill..

jeg har åpna ene kabinett døra, sett inn ei vifte som blåser luft under skjermkortet og i tillegg til dette har jeg en bordvifte som blåser luft inn i kabinettet.

når jeg kjenner på skjermkortet når jeg spiller så er det ikke noe spesielt varmt..

og det er heller ikke cpu'en

jeg har geforce fx5200(ikke overklokket) amd athlon xp 3200(ikke overklokket)

noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt akkurat samme problemet som deg, jeg også prøvde å få mer luft inn

i PC'en, jeg trodde også det var et varme problem. Jeg prøvde med ny strømforsyning, men det hjalp meg ikke mye. Til slutt ble jeg dritt lei, jeg leverte hele PC'en inn til rep.

Når jeg fikk den tilbake så hadde de byttet skjermkort og da funket alt strålende.

Min PC krasjet også under spill, det var skjermkortet i mitt tilfelle. Jeg anbefaler deg og prøve å sette inn et annet skjermkort og se om det er forandringer.

Det har ikke noe med varme og gjøre.

Laget en tråd om dette for lenge siden.

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?

Lenke til kommentar

enten restarter den seg, eller så blir skjermen svart, lyden forsvinner og ingenting reagerer, men hører at pcen forsatt er på. men må restarte den manuelt da.

har prøvd å skifte skjermkort, det funka ikke

Endret av crim
Lenke til kommentar

det må være ram,psu eller hk.. men vet ikke hva.. finst det ikke noen slags tester for hk, psu ogsånt? har testet cpu med mangen tester så det kan ikke være det. så har jeg byttet skjermkort og så det er og utelukket. skal prøve med memtest86 nå.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problem som deg. Sendte inn skjermkortet mitt, fikk svar om at det var heilt ok.

Men nå funker det fint hos meg, har ikke hatt restart eller svart skjerm på 1 måned.

Det jeg gjorde var å installere nye hovedkortdrivere, nye skjerkortdrivere og flashe BIOS. :thumbup:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

jeg hadde også et liknende problem på min pc,,,da var det driverne til lydkortet mitt som var feil,,,prøvde å slette d og installere nye drivere men funka ikke så formaterte jeg pcen og da gikk alt fint igjen etter at jeg hadde installert riktig drivere;)

Lenke til kommentar

kan bare utelukke formatering og nye drivere osv, har prøvd alt som er... har og tro på at det er strømforsyning eller hovudkort. kan ikke være noe ant enn det. finst det ikke noen tester for å få sjekka hk?

hvordan setter jeg opp volten på ram? og hvordan flasher jeg bios..?

Endret av crim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...