Gå til innhold

FreeBSD 5.4-RELEASE har kommet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare en uvitende (meg) om forskjellen mellom STABLE og RELEASE? :whistle:

Når en versjon er RELEASE, betyr det at man kan laste utgaven ned på ISO-filer. Da skal det kun være med ting som er testet og som er tilnærmet garantert stabilt. STABLE kan du kalle "stabilt bleeding edge".

Lenke til kommentar
Kan noen forklare en uvitende (meg) om forskjellen mellom STABLE og RELEASE? :whistle:

Når en versjon er RELEASE, betyr det at man kan laste utgaven ned på ISO-filer. Da skal det kun være med ting som er testet og som er tilnærmet garantert stabilt. STABLE kan du kalle "stabilt bleeding edge".

Takk for forklaring. :)

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått deg er det slik man skiller mellom fbsd branchene.

Correct me if I'm wrong:)

Når det gjelder FreeBSD skiller man mellom CURRENT, STABLE og RELEASE.

CURRENT er en utgave som har det nyeste implementert, men det er ikke helt gjennomtestet.

Etter en stund testing og kanskje utbytte av noen deler blir det overført til en STABLE branch.

Når STABLE branchen skiller seg nok fra den forrige RELEASE utgaven blir det utgitt en ny RELEASE.

I tillegg til alt dette finnes det også noe som kalles SNAPSHOTs som kun legges ut på en server. Dette er den virkelige bleeding edge, og her er ingen ting garantert for å være 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...