Gå til innhold

Tankelesing, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pr. idag kan en lese hjerneaktivitet, og delvis korrelere dette med vilje til å gjøre noe. Utstyret er stort, tungt, følsomt, kompliset og ikke minst dyrt. Det er diskutert i en annen tråd også.

Jeg har ikke hørt seriøst at en kan lese andres tanker uten teknisk utstyr, eller at det er mulig på noen måter heller, uansett utsstyr.

Var du inspirert av StarWars?

Lenke til kommentar

Snart kan man lese tanker :)

I IllVit(Illustrert Vitenskap for kjennere) stod det nettopp en artikkel om hvor hjernen lagrer all informasjonen

De skrev at russiske forskere eller noe i den dur hadde lokalisert området hvor informasjonen lagres, og skal prøve å komme seg inn dit

Kan tenke meg hvordan forsøkskaninen blir om de tømmer hjernen :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jepp, det meste Illustrert Vitenskap skriver om, er like rundt hjørnet ;)

Så enig, så enig. Samtidig er stort sett alt som står i IllVit bare ren gjetning fra forfatterne på det råtne kontoret til Bonnier. Den gangen de faktisk finner ut noe selv, og ikke bare tar fra andre svada-magasin, skal jeg personlig kaldkvele samtlige av dem med ørret. :D

Lenke til kommentar

mye av den såkalte tankelesingen som foregår med gjetting av fingre en person holder bak ryggen el lignende kan gjettes fordi tankeleseren manipulerer offeret til å holde op et visst antall fingre. han påvirker offeret til å holdet opp det nøyaktige antallet gjennom måten han forklarer hvordan øvelsen utføres. men hvordan noen klarer å gjette navn folk tenker på osv blir litt mer komplisert. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...