Gå til innhold

Hvordan åpne en Amilo D8220? Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å åpne en Amilo D 8220?

Jeg har fått ut alle synlige skruer på baksiden, og klarer å 'skille' den fram til midten. Derifra og mot bakenden må jeg bruke makt for å få mellomrom, tar jeg i mer knekker plastkabinettet..

Noen som har gjort dette før, eller har noen gode ideer?

Trenger all den hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte er det nødvendig å ta av tastatur og diverse deksler for å komme til alle skruer. Har du gjort det?

Ellers pleier det være endel triks, og på de maskineer jeg har vært borti har det vært nødvendig å gjøre ting i en bestemt rekkefølge (mer eller mindre). Siste gang jeg skrudde fra hverandre en Toshiba, ville jeg stått fast om jeg ikke hadde service manual. På et punkt skulle man -etter at alle skruene var fjernet-ta tak i en sprekk på baksiden og dra overdelen bakover, før hele molevitten kunne løftes opp. Enkelt å gjøre, men vansklig å komme på!

Lenke til kommentar

Da var det gjort. Så enkelt...! F*** ta.

Rett under skjermen, så sitter det et deksel, det samme som startknappen sitter i. Det skal du vippe av, og da kommer løsningen av seg selv.

For å finne ut det, vippet jeg ut tastaturet, fra feil side, til jeg så at dette dekselet løsnet, og de siste skruene kom til syne.. Hehe, skakke være lett!

Klarte også å ødelegge en ledning inni der... så må finne på no lurt for å erstatte den... Håper andre folk gjør dette bedre og lettere enn meg, eller lærer av mine feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...