BlueDude Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hver gang jeg starter/spiller et spill av nyere slag(f.eks:Guild Wars,Stronghold 2, Swat4) så klikker datan skjerm bilde fryser og det kommer en utrolig irriterende lyd fra høytalerene, det eneste jeg får gjort er å slå av og på maskina. Jeg har prøvd 3 forskjelige skjermkort drivere(nå bruker jeg de nyeste) og byttet div andre drivere med det hjelper ikke. Msi K8N platinium SLI AMD Atlon 64 3200+ XFX geforce 6800GT 2x 512mb Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM Noen som vet hva jeg kan gjøre ?? Takker får alle svar. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei, Trenger lidt mer info: Er det en ny datamaskin eller har du bare byttet ut skjermkortet? (var den stabil med det gamle skjermkortet?). Er CPU'en overklokket? Er skjermkortet? Der kan være tale om to ting, der kan gi de omtalte problemer (hvis du bare har byttet skjermkortet og dataen ellers er stabil): Strømforsyningen er for lite eller du sliter med varmeproblemer (eller en kombination av begge deler). 6800-serien krever mye strøm og utvikler ganske mye varme - så god luftgennemstrømning i kabinettet er ganske vigtig. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Den er ny bare 3 uker gammel. Den er ikke overklokket på noe slags måtte. Det er kjølig i kabinettet. Og jeg har en MIST 500W strømforsyning. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Er det et konstant "piiiiiiiiiiiiiiip" som kommer ut av høytalerne? Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) ja det er konstant piiiiiiip ja Endret 11. mai 2005 av BlueDude Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har du koblet til en strømledning (fra strømforsyningen) til skjermkortet? Skjermkortet takler sikkert 2D med strøm fra kun AGP-porten, men 3D krever mer strøm. Det er den eneste "naturlige" forklaringen jeg kan komme på. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Hehe, akurat ja, nøyaktig det problemet har jeg hatt med to MSI hovedkort, på det første kortet (K7T Pro 2) var det bare en Bios opdatering som skulle til, så fungerte det som det skulle. På det andre kortet (KT6 Delta) var det rammen som ikke var støttet av kortet, måtte bytte fra TwinMOS til Corsair for at det skulle funke Kan sikkert vere det som gjør det hos deg også. Edit: Feil instillinger på rammen i Bios kan forosake akurat det samme problemet Endret 11. mai 2005 av Nvidia Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Jeg har prøvd og flasje biosen på hovedkorte en gang men det hjalp ikke. Hvilke instilinger bør jeg ha i biosen ??? Det er nok ikke strømen får Doom går glatt på høyeste grafikk. Endret 11. mai 2005 av BlueDude Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Bare så det er sakt er det uregelmesig når den krasjer. Kan komme inn i menyen på spillet eller få spille i 1 time så krasjer det. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ja, sånn var det hos meg også , kunne aldri vite når den krasjet, men at den kom til å krasja det var helt sikkert Men fra spøk til revolver, kjører du DualChannel på brikkene?? Du kan jo prøve uten og se om den krasjer da Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Hvor får jeg stilt det???(dual) Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Du kan også prøve å gjøre noen enkle justeringer i BIOS: slå av side-band adressing, sett agp aperture size til 256Mb, sett agp speed til 8x og ikke auto. Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 jeg glemte kansje å si at det var pci-e kort jeg hadde. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Ah, da er det ikke så mye hjelp nei! Jeg burde sett det ikke var agp, siden du har et SLI-hovedkort... Endret 11. mai 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Da er problemet løst. Det var rammen som gjorde det så jeg tok ut den ene rammbriken så var alt bra. Takker for all hjelp som jeg har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå