Gå til innhold

Stille opp vifte hastighten på X850XT

Anbefalte innlegg

Jeg har et HIS Radeon X850XT kort.

Men tempraturen ble litt høy og vifta gikk på 5%, så jeg stilte den opp men da kom det noen gule striper over skjermen da jeg spilte WoW.

Jeg innstalerte nye drivere og stripene forsvant, jeg prøvde og stille opp hastigheten igjen men samme problem. Driverene måtte inn på ny. Hvordan kan jeg stille opp vifta hastigheten uten at at stripene kommer til bake?

Er 60 grader mye for dette skjermkortet under spilling??

Endret av jossimd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd Atitool?

Har du god strømforsyning? Mulig at det er nettop viftehastigheten som får hele greia til å tippe over.

har 500W Mist strømforsyning jeg skal prøve Atitool

Endret av jossimd
Lenke til kommentar

Men tempraturen ble litt høy og vifta gikk på 5%, så jeg stilte den opp men da kom det noen gule striper over skjermen da jeg spilte WoW.

Jeg innstalerte nye drivere og stripene forsvant, jeg prøvde og stille opp hastigheten igjen men samme problem. Driverene måtte inn på ny. Hvordan kan jeg stille opp vifta hastigheten uten at at stripene kommer til bake?

60 grader er ingenting......... :p

Lenke til kommentar
jeg prøvde med ATI Tool men da begynte kortet og lage en pipe lyd som jeg fjernet med og innstaler drivere på ny, men vifte hastigheten er fortsatt veldig lav. Noen andre ideer

Pipelyd fra skjermkortet eller fra høytalerne i pcen?

Høres ut som du har en eller annen konflikt som ligger og koser seg i bakgrunnen, vanskelig å si hva det er.

Lenke til kommentar

Har du den "vanlige" kjølingen eller ICEQ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg prøvde med ATI Tool men da begynte kortet og lage en pipe lyd som jeg fjernet med og innstaler drivere på ny, men vifte hastigheten er fortsatt veldig lav. Noen andre ideer

Pipelyd fra skjermkortet eller fra høytalerne i pcen?

Høres ut som du har en eller annen konflikt som ligger og koser seg i bakgrunnen, vanskelig å si hva det er.

Pipingen kommer fra skjermkortet.

Nå har PCen begynt og restarte pga for varmt skjermkort.

Finnes det ingen måte og skru opp vifte hastigheten uten og bruke ATI tool?

Endret av jossimd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...