Heia Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Som det står i overskriften.. Hvis man har ett eller annet internettprodukt fra UPC og skal kjøre flere pc'er på denne linja(også extrem, regner med at de bruker samme type modem til dette også), kan dette modemet også være en dhcp som deler ut ip'er til ett nettverk, slik at en bare kan bruke en switch, eller må en ha en egen router med innebygget switch? Endret 10. mai 2005 av Heia Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 jeg har forstått det slik at det er bare er å kjøpe seg en switch, så nå er jeg på utkikk etter en switch hvor jeg også kan ha lan mellom dataene (kan ikke mye om nettverk) hvis jeg ikke finner noe lager jeg topic hvis ingen er snar å svare her.. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du merker det lett hvis du bare går inn på "start-kjør- skriv cmd i feltet" når det åpner seg et svart vindu skriver du "ipconfig" for å se hvilken IP nettverkskortet ditt har fått tildelt. hvis det begynner på 10 eller 192.168 er det sannsynlig at det er en innebygget router, og du trenger da kun en switch for å koble til flere pc'r. hvis den begynner på andre siffer er det sannsynlig at du får tildelt en ekte IP direkte, og det kan da hende at du trenger en router for å få flere PC'r på nett. Hvis UPC deler ut flere ekte IP'r på samme abbonement så er det bare å kjøpe en vanlig switch, så vil hver enkelt PC få en egen ekte IP. Bluecom har f. eks. så vidt jeg vet en policy på at de tillater opp til 5 pc'r på hvert abbonement. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bare kjøp en switch. Funker helt fint vist du har Chello plus eller høyere. (da Chello plus gir ut 3 IP`er) Alt under Chello plus vil bare gi ut en IP (trur jeg) Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 UPC gir ikke ut mer enn én IP på de billigste linjene sine. Da nytter det ikke å bruke en switch, du må opp på router! Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) dobbelpost Endret 22. mai 2005 av ivarhoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå