Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken karakter er dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette karakter ttil jul, eller til 2. termin? Jeg begynnte å stusse litt på pluss-tegnet. Man gir da bare rene karakterer i slutten av 2. termin, og i 10. er det vel også vanlig og bare gi hele karakterer også i første termin. Uansett så kan du ikke bli satt ned fra første til andre termin, uten å få varsel om dette først (dette gjelder riktignok bare på ungdomsskolen).

Det er karakteren jeg fikk til jul, men det jeg lurer på er om hun kan gi meg 4 nå, uten å gi meg brev om det hvis karakteren er 4?

Lenke til kommentar
Er dette karakter ttil jul, eller til 2. termin? Jeg begynnte å stusse litt på pluss-tegnet. Man gir da bare rene karakterer i slutten av 2. termin, og i 10. er det vel også vanlig og bare gi hele karakterer også i første termin. Uansett så kan du ikke bli satt ned fra første til andre termin, uten å få varsel om dette først (dette gjelder riktignok bare på ungdomsskolen).

Det er karakteren jeg fikk til jul, men det jeg lurer på er om hun kan gi meg 4 nå, uten å gi meg brev om det hvis karakteren er 4?

Tror det.

Jeg fikk 5 til jul og 4 på kortet en gang. Uten noen varsel..

Selvom jeg egentlig hadde fått 5, hvis jeg bare hadde levert siste "oppgaven".. :roll:

Lenke til kommentar

Tror lærere kan sette ned karakteren så mye de vil uten å si ifra til deg..Jeg fikk ihvertfall aldri noe brev når karakteren gikk ned/ holdt på å gå ned.. Tror det er først når det er fare for ikke å få karakter at de sier ifra.

Lenke til kommentar
Tror lærere kan sette ned karakteren så mye de vil uten å si ifra til deg..Jeg fikk ihvertfall aldri noe brev når karakteren gikk ned/ holdt på å gå ned.. Tror det er først når det er fare for ikke å få karakter at de sier ifra.

Du har krav på å få vite dette, i orden/atferd, + alle karakterene uten om i de muntlige fagene.. Egentlig veldig greit.. Ettersom man da får vite om man kommer inn på skolen man har søkt på.. For ingen brev = samma, eller bedre gjennomsnitt.. :thumbup:

NB. Kun ungdomskolen.. På videregående er det som du sier, at man får brev ved mulig stryk.. :yes:

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...