Seppe . Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Er dette karakter ttil jul, eller til 2. termin? Jeg begynnte å stusse litt på pluss-tegnet. Man gir da bare rene karakterer i slutten av 2. termin, og i 10. er det vel også vanlig og bare gi hele karakterer også i første termin. Uansett så kan du ikke bli satt ned fra første til andre termin, uten å få varsel om dette først (dette gjelder riktignok bare på ungdomsskolen). Det er karakteren jeg fikk til jul, men det jeg lurer på er om hun kan gi meg 4 nå, uten å gi meg brev om det hvis karakteren er 4? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Når jeg så det tenkte jeg 5+ Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Spør lærern din da...cant see the problem Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Kanskje du får velge selv? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Man ser her, klart og tydelig, at det er et 4-tall, som han/hun har gjort om til en litt større femmer, ved å benytte en del av strekene på fireren.. Så det er en ren femmer. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Er dette karakter ttil jul, eller til 2. termin? Jeg begynnte å stusse litt på pluss-tegnet. Man gir da bare rene karakterer i slutten av 2. termin, og i 10. er det vel også vanlig og bare gi hele karakterer også i første termin. Uansett så kan du ikke bli satt ned fra første til andre termin, uten å få varsel om dette først (dette gjelder riktignok bare på ungdomsskolen). Det er karakteren jeg fikk til jul, men det jeg lurer på er om hun kan gi meg 4 nå, uten å gi meg brev om det hvis karakteren er 4? Tror det. Jeg fikk 5 til jul og 4 på kortet en gang. Uten noen varsel.. Selvom jeg egentlig hadde fått 5, hvis jeg bare hadde levert siste "oppgaven".. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Læreren kan ikke sette deg uten å gi forvarsel, tror jeg I muntli så.. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Tror lærere kan sette ned karakteren så mye de vil uten å si ifra til deg..Jeg fikk ihvertfall aldri noe brev når karakteren gikk ned/ holdt på å gå ned.. Tror det er først når det er fare for ikke å få karakter at de sier ifra. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 5 +. Uansett er læreren uvitende, da man ikke setter + og minus karakterer i karakterbok, kun hele karakterer. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Tror lærere kan sette ned karakteren så mye de vil uten å si ifra til deg..Jeg fikk ihvertfall aldri noe brev når karakteren gikk ned/ holdt på å gå ned.. Tror det er først når det er fare for ikke å få karakter at de sier ifra. Du har krav på å få vite dette, i orden/atferd, + alle karakterene uten om i de muntlige fagene.. Egentlig veldig greit.. Ettersom man da får vite om man kommer inn på skolen man har søkt på.. For ingen brev = samma, eller bedre gjennomsnitt.. NB. Kun ungdomskolen.. På videregående er det som du sier, at man får brev ved mulig stryk.. Endret 14. mai 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Får du ikke advarselbrev før du går ned en karakter, har du et godt grunnlag for å klage på den endelig karakteren. Husk at du kun får advarselbrev til siste termin på ungdomskolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå