MrLee Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hvorfor er det slik at folk som svarer på poster på forumet som regel går waaaay ut over det det originale sp.målet gikk ut på?? slik som denne. her spør han om hvilke ram brikker og slikt, også kommer det en "tulling" å sier at han bare "må" kjøpe AMD istedet... Så sporer tråden helt av med en flame war om AMD/INTEL...helt meningsløst spør du meg... Når en person, f.eks i denne tråden, allerede har bestemt seg for INTEL CPU, så er det forbanna irrelevant å begynne å preike om AMD... nei, la oss holde oss til det tråder egentlig handler om! Hvis denne skulle vært postet under tilbakemeldinger, må jeg bare beklage, men samtidig må jeg be om at dere (moderator) flytter tråden istedet for å stenge den... Jeg postet denne her fordi jeg har fått det for meg at det er flere som leser "Annet om data" enn "tilbakemeldinger"... :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Helt enig. Det hender stadig vekk at noen begynner å prate helt urelevant piss i de postene jeg har postet. (og andres) Jeg synes den som poster en post må få moderator-rettigheter på sin egen post, og kunne stenge den eller slette urelevante poster om det blir for ille. Evt, flytte tråden om man har postet den under feil emne. Det ville sikkert blidt et bra tiltak for å begrense avsporinger ala 14is-meldinger, skittkasting og intel vs. amd Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 glad det er noen som er enige! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Tro meg, det er vi moderatører ganske klar over. Jeg personlig er heller ikke noe glad i det fenomenet. Det er jo totalt uinteressant for en person som spør om et spørsmål at spørsmålet ikke blir besvart, men at det heller utvikler seg en diskusjon om noe annet. Dette kan også være fryktelig irriterendes hvis personen som lagde posten har velgt å få svar på eposten hver gang det er et svar. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jeg er både enig og synes at Simens forslag er bra. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 jeg har lyst på iskrem :wink: :razz: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 "I want candy!"? Uansett. Mod-rettigheter på egne tråder, er genialt. Men ikke for ville rettigheter, da. Bare at man skal kunne slette "feile" postinger, og MULIGENS redigere innhold i andre... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Helt enig da kunne du sletta mitt øvrige "off topic" innlegg Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 13:43, the_ruthless skrev:"I want candy!"?MULIGENS redigere innhold i andre... Jeg er klar over at du legger trykk på muligens, men en slik moderator mulighet på egene tråder ville skape kaos over hvem som sier hva, for man aldri vet hva som er blitt redigert. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 noen sletta "hest" tråden min Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 mod rettigheter på egne tråder? nei nei nei. La nå de moderatorene vi har vurdere om et innlegg passer eller ikke. Ellers ender vi jo opp med at mange fine poster vil bli sletta bare fordi de bomma litt på startpost. En tråd skal tross alt ikke bare hjelpe den ene personen som starta tråden. Den skal være interesant for mange. Det er også _mange_ fine diskusjoner som utvikler seg. Dersom topicstarter får mod rettigheter så risikerer vi å miste mange fine tråder. Om du skulle være så uheldig at du starter en tråd og tråden sporer av med en gang så er det ikke noe annet å gjøre enn å poste en gang til. I nesten alle tilfeller blir spørsmålet besvart, men ofte så blir det jo diskusjoner etter at spørsmålet er besvart da. At en tråd utvikler seg sånn er det vel ikke noe galt i? Forumet er et forum ikke en supporttjeneste. Det er en plass hvor vi skal diskutere. Takler du ikke at folk ikke er 100% fokusert på deg så ring en supporttjeneste. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Anders Leipsland : Dette er et diskusjonsforum for data-intreserte der vi tar opp forskjellige emner. (Spørsmål, svar, forslag, mm.) Hvis du vil chatte mer generellt, så start en egen chat-tråd under "off-topic" eller bruk noe annet enn dette forumet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 17:53, Simen1 skrev:Hvis du vil chatte mer generellt, så start en egen chat-tråd under "off-topic" eller bruk noe annet enn dette forumet. jeg har ikke sagt at jeg ønsker å chatte mer generelt. Og ja, chit chat tar jeg under off topic. Derimot ønsker jeg seriøse datarelaterte diskusjoner. Jeg har på ingen måte lyst at en fjott skal kunne stoppe en diskusjon som har utvikla i en tråd bare fordi han ikke vil ha flere emailer på hotmail kontoen sin. Scenario(fryktelig dårlig eksempel men du skjønner kanskje poenget): Per: Hva er RAID? Ola: RAID er bla bla bla... og derfor bør du styre unna WindowsXP Kai: Kanskje stemmer det med RAID men WinXP har så mange andre fordeler at bla bla bla Ola: men alle de samme fordelene finner du i 2k ... ....og vips så diskuterer man OS og er ikke lengre helt on topic. Skal så Per ha lov å stenge denne diskusjonen? Selvsagt skal han ikke det! Lenke til kommentar
molukk Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 TOTALT enig! Folk begynner plutselig å snakke om AMD eller Intel er best mens, en fyr sitter og venter på svar på spørsmplet... sikkert irriterende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå