Dux ducis Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Finnes det noe man kan gjøre for å få alle linker man klikker på til å ikke åpnes i nytt vindu eller samme vindu, men i en ny tab? Uten å måtte klikke med scrolle-hjulet eller lignende? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Nope, dette kan ikke gjøres i HTML, og ikke i javascript heller så vidt jeg kan tenke meg. Hvordan skulle det fungert i IE f.eks? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Zythius skrev: Finnes det noe man kan gjøre for å få alle linker man klikker på til å ikke åpnes i nytt vindu eller samme vindu, men i en ny tab? Uten å måtte klikke med scrolle-hjulet eller lignende? Unnskyld at jeg spør så dumt, men gjelder dette din egen nettleser, eller en webside du har tenkt å lage? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis du mener at du skal ha alle linker til å åpnes i en ny tab i firefoxen din? skriv inn: about:config finn: browser.tabs.opentabfor.windowopen = TRUE Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 mr_lf (og for så vidt drange): Vi er da i webdesign-seksjonen. Zythius: Jeg anbefaler deg å gjøre linkene dine helt enkle uten stygge attributter (slik som target), slik at besøkende kan velge dette helt selv. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Mr.Berg skrev: Zythius: Jeg anbefaler deg å gjøre linkene dine helt enkle uten stygge attributter (slik som target), slik at besøkende kan velge dette helt selv. Blir ikke da alle linkene åpnet i samme vindu? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ikke nødvendigvis med Firefox eller Opera.. Trykker man på mouse-wheel, får man automatisk siden opp i ny tab Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jibril2k skrev: Trykker man på mouse-wheel, får man automatisk siden opp i ny tab Takk for tipset, visste ikke om at det gikk ann Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 _Adler_ skrev: Mr.Berg skrev: Zythius: Jeg anbefaler deg å gjøre linkene dine helt enkle uten stygge attributter (slik som target), slik at besøkende kan velge dette helt selv. Blir ikke da alle linkene åpnet i samme vindu? That's the beauty of it! Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Vel, det gjelder alle som trykker på linkene på min side. Slik at de slipper å trykke på mouse-wheel dersom de har en browser med støtte for tabs. Hvis de har IE så skjerm det ikke noe spesielt. Men ok, dette er tydeligvis ikke mulig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Nå har vel latskapen gått litt vel langt? Ja, joda, når du nevner det er det grådig slitsomt å bruke MW istedenfor LMB Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Shift+klikk Det er ikkje meininga at ei webside skal kunne overstyre user-agenten, derfor bør du heller ikkje legge inn javascript e.l. som gjør at den blir opna i ny tab/nytt vindu uansett. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ...men hvis du absolutt må åpne en link i et nytt vindu, gjør dette vha javascript, og ikke vha TARGET-attributten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå