ådne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Når jeg bestilte min første PC (søskenbarnet bestilite for meg) var jeg totalt n00b (nesten forsatt )og hadde ikke peiling på at det var forskjell på IDE og SATA... Nå trenger jeg å finne ut om diskene er IDE eller SATA! Hvordan finner jeg ut dette? Jeg har 2 stk. WD disker... EDIT: Regner med det ikke går an å ha både IDE og SATA disker? Endret 10. mai 2005 av ådne Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 se i kabinettet...hvis kablene er store er det IDE, hvis de er små så er det S-ata IDE kabel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Og slik ser en S-ATA kabel og en S-ATA harddisk ut: EDIT: Regner med det ikke går an å ha både IDE og SATA disker? Det går fint å ha begge deler i samme PC. Gjerne flere av hver også. Endret 10. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
ådne Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Lurer på om jeg heller skal bestille en 200gb SATA disk da... Har hørt at disse skal være bedre? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Bildene her taler for seg selv, så det burde ikke være noen problemer for trådstarter og finne ut hva slags disk han har. Jeg føler alikevel at jeg må kommentere dette : Vær klar over at en disk kan både være IDE og en S-ATA IDE er en standard på samme måte som SCSI. S-ATA og P-ATA (som ofte blir kalt IDE) er begge IDE-disker. Forskjellen her er bare om data'ne sendes paralelt eller serielt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg tror den klistrede SATA Guiden kan være lurt å lese gjennom. Så slipper vi å svare på alle de samme spørsmålene om igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå