Gå til innhold

Radeon 128mb le oem fra pcmax

Anbefalte innlegg

Fyfaen jevla **** kort fra pcmax

fikk nettopp det nye 3dkortet mitt fra pcmax som jeg har ventet paa i 2 uker

till min store forundrelse hadde det 5 ns ram

jeg tenkte hmm mitt gamle gf2 mx hadde 6 ns

og kj0rte 175 mhz paa minne

og ja til min store skrekkk kj0rte kortet 200 mhz :sad:

det stod ikke noe omm at 128 mb versjonen hadde 50 mhz tregere ramm paa pcmax :sad:

mvh en sur person som vurderer aa returnere 3d

kortet sitt >(

burdte jeg det?

btw jeg kan ikke instalere vanlige le drivere

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-07-12 16:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-12 16:34, CS_eR GøY skrev:

Fyfaen jevla **** kort fra pcmax

fikk nettopp det nye 3dkortet mitt fra pcmax som jeg har ventet paa i 2 uker

till min store forundrelse hadde det 5 ns ram

jeg tenkte hmm mitt gamle gf2 mx hadde 6 ns

og kj0rte 175 mhz paa minne

og ja til min store skrekkk kj0rte kortet 200 mhz :sad:

det stod ikke noe omm at 128 mb versjonen hadde 50 mhz tregere ramm paa pcmax :sad:

mvh en sur person som vurderer aa returnere 3d

kortet sitt >(

burdte jeg det?

btw jeg kan ikke instalere vanlige le drivere

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-07-12 16:41 ]</font>

Fikk også dette kortet (Ved en feil)

Ikke returner det enda, men klag, og se om du kan bytte det til et "ordentlig" Radeon8500LE kort. Siden det kortet du nå har fått, er det ingen informasjon om på siden. Og siden de aller fleste rundt omkring på formyer er enige om at det minste man kan se et LE kort ned i er 250/250. (LELE er 230/230). Dette er en grei begrunnelse, mangel på informasjon av leverandør.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 18:12, Rafael skrev:

Samme skjedde med meg, bare det at jeg fikk et slikt et fra Topline. Det at du bestilte OEM er jo egentlig din feil, men jeg føler med deg.

Men det står LE etter betegnelsen for dette kortet. OEM er egentlig bare forpakningen av kortet. slik som bulk og retail. OEM er det som pleier å følge med ferdigkjøpte PC'er, slik som Compaq, IBM, osv. Dette burde ikke ha noe å si for selve kortet i ytelse. Det står også på pcmax.no' side at dette er et 'AGP ATI Radeon 8500LE 128M DVI bulk OEM', men det kortet han har fått er mest sannsynlig et Sapphire kort. Ved navnet 'AGP ATI Radeon 8500LE 128M DVI bulk OEM' skulle man ivhertfall tro at det var produsert av ATi (BBA) og at det da skulle minst ha vært med en frekvens på 230/230.

Jeg vil si at pcmax.no villeder sine kjøpere ved å ikke skrive produsenten av kortet! Dette kan selvfølgelig ringes og snakkes med PCMax, men det skulle man ikke behøve å gjøre, alt burde stå på siden deres, og det burde være riktig det som står! Jeg trur at den som startet denne "tråden" trodde han/hun bestilte et originalt Radeonkort laget av ATi, noe han/hun ikke fikk.

Lenke til kommentar

Jeg slengte i det gode gamle gf2 mx kortet mtt jeg

jeg viste ikke at det fantes noe ati kort som er 250200 !

ble sinsykt skuffet ettersom jeg hadde ventet 2 og en he3lv uke paa dette kortet :sad:

kan jeg bruke angrefrist naar det har vært inni pcn?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 19:01, ExcaliBuR skrev:

Quote:

Den 2002-07-12 18:12, Rafael skrev:

Samme skjedde med meg, bare det at jeg fikk et slikt et fra Topline. Det at du bestilte OEM er jo egentlig din feil, men jeg føler med deg.

Men det står LE etter betegnelsen for dette kortet. OEM er egentlig bare forpakningen av kortet. slik som bulk og retail. OEM er det som pleier å følge med ferdigkjøpte PC'er, slik som Compaq, IBM, osv. Dette burde ikke ha noe å si for selve kortet i ytelse. Det står også på pcmax.no' side at dette er et 'AGP ATI Radeon 8500LE 128M DVI bulk OEM', men det kortet han har fått er mest sannsynlig et Sapphire kort. Ved navnet 'AGP ATI Radeon 8500LE 128M DVI bulk OEM' skulle man ivhertfall tro at det var produsert av ATi (BBA) og at det da skulle minst ha vært med en frekvens på 230/230.

Jeg vil si at pcmax.no villeder sine kjøpere ved å ikke skrive produsenten av kortet! Dette kan selvfølgelig ringes og snakkes med PCMax, men det skulle man ikke behøve å gjøre, alt burde stå på siden deres, og det burde være riktig det som står! Jeg trur at den som startet denne "tråden" trodde han/hun bestilte et originalt Radeonkort laget av ATi, noe han/hun ikke fikk.

Jeg fikk vite at OEM er uspesifisert Produsent. Chipsettet heter jo ATi Radeon 8500, slik som det heter nVidia GF4 Ti4400, det har jo ikke noe å si. Retail derimot er originalt ATI. That is if the name is the same.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-12 20:04, Rafael skrev:

Jeg fikk vite at OEM er uspesifisert Produsent. Chipsettet heter jo ATi Radeon 8500, slik som det heter nVidia GF4 Ti4400, det har jo ikke noe å si. Retail derimot er originalt ATI. That is if the name is the same.

Nei, chipsettet heter Radeon, DX funksjonalitet er nummerert (8500). ATi er produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...